Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024  10:08:53

Καταγγελτικός ανοικτά ο Ευάγγελος Μαρινάκης, και πάλι, κατά της κερδοσκοπίας της Cosco στην πόλη του Πειραιά. Γιατί την κατηγορεί.... Κύριο

Ηχηρή παρέμβαση του μεγάλοεφολιστή και μεγαλοπαράγοντα του Πειραιά ως πρώτου δημοτικού συμβούλου του Πειραιά για τις δραστηριότητες της κινεζικής εταιρείας στο μεγάλο λιμάνι και την απουσία προσφοράς στην πόλη, στους γειτονικούς δήμους και στους κατοίκους τους.

Τα παράπονα φορέων και παραγόντων του Πειραιά ακούγονταν εδώ και μήνες. Νέα παράπονα και οργισμένα σχόλια συσσωρευμένα σε αρκετά παλαιά για τους «σπαγγοραμένους και κακοπληρωτές» επιχειρηματίες της COSCO. Η σχετική πυροδότηση ήλθε στην έκτακτη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά την Παρασκευή 20 Νοεμβρίου, που θέμα είχε τη διέλευση των φορτηγών του ΟΛΠ μέσα από την πόλη του Πειραιά, προκειμένου να μεταφέρουν υλικά για τα έργα που υλοποιεί εδώ και περίπου 6 μήνες ο ΟΛΠ-Cosco στην Πειραϊκή.

Επιθετική η τοποθέτηση του γνωστού επιχειρηματία και ως δημοτικού συμβούλου με τον συνδυασμό της πλειοψηφίας «Πειραιάς Νικητής» Βαγγέλη Μαρινάκη, ο οποίος αναφέρθηκε στην Cosco λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «από αυτή τη μονοπωλιακή σύμβαση δεν θα δούμε κανένα όφελος και η πόλη με μαθηματική ακρίβεια θα ρημάξει». Κατάσταση που πρέπει να τερματισθεί, να αναστραφεί.

Τόνισε επίσης ότι από το 2014 είχε εκφράσει την αντίθεσή του για οποιαδήποτε μονοπωλιακή συμφωνία για το λιμάνι του Πειραιά, επισημαίνοντας ότι «όσο περνούν τα χρόνια, παρά τις δηλώσεις των Κινέζων που λένε ότι είναι η καλύτερη επένδυση που έχουν κάνει στην Ευρώπη, βλέπουμε ο Πειραιάς και οι άλλοι δήμοι να μην έχουν απολύτως κανένα όφελος από τους Κινέζους. Για να έχει όφελος ο Πειραιάς και οι άλλοι δήμοι θα πρέπει η Cosco να ξοδέψει χρήματα για ορισμένα μεγάλα έργα».
Τέλος ανέφερε ότι είναι πολύ δύσκολο να συνεχιστεί αυτή η συνεργασία χωρίς να έχει ένα πολύ μεγάλο όφελος η πόλη του Πειραιά.

Ξεκάθαρο μήνυμα προς στην Cosco, αλλά και προς πάσα κατεύθυνση έστειλε ο πρώτος Δημοτικός Σύμβουλος Πειραιά, Βαγγέλης Μαρινάκης στην διάρκεια της τοποθέτησής του στην σημερινή τηλεδιάσκεψη του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης.
«Καλό δεν έχουμε δει ούτε πρόκειται να δούμε από τους Κινέζους και τη Cosco», διεμήνυσε μεταξύ άλλων, διατρανώνοντας την αντίθεσή του με τα πεπραγμένα του κινεζικού παράγοντα στον Πειραιά.

Αφορμή της παρέμβασης του Β. Μαρινάκη ήταν το τεράστιο θέμα που έχει προκύψει για το μεγάλο λιμάνι, όσον αφορά την διέλευση φορτηγών που μεταφέρουν τα μπάζα από τις εργασίες ανάπτυξης της νέας βάσης κρουαζιέρας μέσα από τους δρόμους της πόλης.
«Όσο περνούν τα χρόνια φαίνεται ότι δικαιώνομαι, γιατί παρά την δήλωση των Κινέζων ότι πρόκειται για την καλύτερη επένδυσή τους στην Ευρώπη τόσο ο Πειραιάς όσο και οι υπόλοιποι παραλιμένιοι δήμοι δεν έχουν έχουν κανένα απολύτως όφελος», τόνισε.

Πρόσθεσε, δε, πως «το μονοπώλιο αυτό δεν ήταν ευθύνη του Δήμου, καθώς η σύμβαση αυτή είχε υπογραφεί από την προηγούμενη κυβένηση».
Προχωρώντας ένα βήμα παραπέρα, υπογράμμισε πως «και εγώ και ο δήμαρχος είχαμε συζητήσει με εκπροσώπους της Cosco, παρουσία μάλιστα του δημάρχου της Σαγκάης και της πρέσβειρας της Κίνας και τους είχαμε πει ότι θα πρέπει οπωσδήποτε η Cosco να ξοδέψει χρήματα σε μεγάλα έργα και στον Πειραιά και στους άλλους δήμους, για να έχουν όφελος οι τοπικές κοινωνίες. Από αυτά που έχω ακούσει και από αυτά που έχω δει θεωρώ ότι είναι πολύ δύσκολο να συνεχιστεί αυτή η συνεργασία εφόσον η πόλη μας δεν έχει ένα μεγάλο όφελος».

Αναλύοντας το ζήτημα της διέλευσης των βαρέων οχημάτων από τους δρόμους της πόλης, ο Β. Μαρινάκης επεσήμανε: «Θεωρώ ότι από μέρους τους, θα δημιουργούνται συνέχεια προβλήματα. Δεν θα βρούμε άκρη. Πρέπει λοιπόν να παρθεί μια απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να απαγορευτεί να περνάει οποιοδήποτε φορτηγό από τους δρόμους του Πειραιά γι' αυτές τις εργασίες που συζητάμε. Αν θέλουν ας νοικιάσουν πλοία για να μεταφέρουν τα υλικά γι' αυτές τις προβλήτες που συζητάμε από την θάλασσα και όχι από την ξηρά».

«Δεν θεωρώ ότι με το μονοπωλιακό καθεστώς της Cosco στο λιμάνι δεν θα δούμε κανένα καλό για την πόλη και τους όμορους Δήμους. Θα ρημάξουν με μαθηματική ακρίβεια. Όσοι πιστεύουν ότι ο Πειραιάς και οι άλλοι Δήμοι μπορεί να έχουν κάποιο όφελος είναι γελασμένοι»., συμπλήρωσε επαναλαμβάνοντας την πάγια θέση του.

Καταλήγοντας ο πρώτος σε ψήφους δημοτικός σύμβουλος του Πειραιά, ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους πως ο ίδιος εναντιώνεται δυναμικά σε όλη αυτή την ιστορία και κάλεσε εκ νέου το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει την απαγόρευση της κίνησης οποιοδήποτε βαρέου οχήματος της Cosco, κάτι που θα συνιστά ένα μεγάλο καλό για την πόλη.

Μάλιστα δεν δίστασε να προτείνει να βάλει ο Δήμος ακόμη και «λουκέτο» στις εξόδους και τις εισόδους του λιμανιού προκειμένου να μην πραγματοποιούνται οι εν λόγω μεταφορές διαμέσου της πόλης, ζητώντας και την ενεργοποίηση των αρμόδιων Αρχών.

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Πολυμέσα

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok Decline