Όπως εξήγησε ο κ. Πιερρακάκης ο λόγος που δεν θα υπάρξει «κόφτης» είναι «γιατί το σύστημα έχει σχεδιαστεί να είναι ισοδύναμο με το χαρτί».
Στο 20% η αύξηση της κυκλοφορίας το σαββατοκύριακο που πέρασε με ανοιχτή την αγορά - Στην Ερμού και τα μεγάλα εμπορικά κέντρα το μεγαλύτερο πρόβλημα από το συνωστισμό καταναλωτών - Ανοιχτό το ενδεχόμενο να λειτουργήσει η αγορά και αυτή την Κυριακή
«Δεν θα μπει κόφτης στα μηνύματα, δεν μπορεί να μπει» για τις μετακινήσεις των πολιτών εν μέσω lockdown, ξεκαθάρισε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης.
«Το ξαναλέω: κόφτης δεν θα μπει. Μπορούν να υπάρξουν άλλα συστήματα όπως είναι το χρονοδιαγράμματα.»
Όπως υπογράμμισε, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, «στέλνουμε περίπου 4 εκατομμύρια μηνύματα κάθε εβδομάδα».
«Είχαμε την περασμένη εβδομάδα κάποια sms και είχαμε και την προπερασμένη εβδομάδα κάποια sms και η αύξηση από την μια εβδομάδα στην άλλη ήταν 13%. Δηλαδή η αύξηση είναι σχετικά λελογισμένη. Ο μέσος όρος είναι γύρω στα 4 εκατομμύρια sms την εβδομάδα. Σε γενικές γραμμές υπάρχουν κάποια hotspot στην κίνηση τα οποία είναι προβληματικά. Η Ερμού και κάποια άλλα σημεία είχαν πυκνότητα κίνησης».
Παράλληλα, ο κ. Πιερρακάκης επισήμανε ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο να υπάρχει αλλαγή στο χρονικό όριο για το οποίο ισχύει το μήνυμα, όπως γίνεται για τα ψώνια.
Ο υπουργός τέλος απάντησε αρνητικά στην ερώτηση αν γίνονται σκέψεις για κατάργηση κάποιου εκ των κωδικών στο SMS απαντώντας «δεν υπάρχει σκέψη να καταργηθούν κωδικοί για SMS».
Η αύξηση στην κυκλοφορία τις καθημερινές ανέρχεται περίπου στο 13%, ενώ το σαββατοκύριακο που πέρασε άγγιξε το 20%: Η αγορά ήταν σε λειτουργία και το Σάββατο και την Κυριακή, ενώ ο καιρός ήταν καλός σε σχέση με τις αντίστοιχες μέρες της περασμένης εβδομάδας. Όπως διαπιστώθηκε πάντως, η κοσμοσυρροή εντοπίσθηκε στην εμπορική καρδιά της Αθήνας, την οδό Ερμού, και αντίστοιχα των άλλων μεγάλων πόλεων, αλλά και σε μεγάλα εμπορικά κέντρα όπως εκείνο στα Σπάτα.
Η λύση της δημιουργίας νέας εφαρμογής που θα λειτουργεί ως «χρονόμετρο» στα ψώνια επίσης κρίνεται ως μη ρεαλιστική. Συνεπώς αυτό που προκρίνεται πλέον είναι η εντατική αστυνόμευση στις περιοχές που διαπιστώνεται το πρόβλημα, με στόχο ο φόβος της επιβολής των προστίμων να λειτουργεί αποτρεπτικά για όσους σκέφτονται ότι μπορούν να παρατείνουν την παραμονή τους σε σημεία εμπορικού ενδιαφέροντος στέλνοντας απανωτά μηνύματα.