Παρασκευή 19 Απριλίου 2024  02:19:13

Oι ΗΠΑ μετατρέπουν την Αλεξανδρούπολη σε βάση ελικοπτέρων τους και εξοργίζουν τους Τούρκους. Οι συνέπειες και τα γυμνάσια στην ευρύτερη περιοχή της Θράκης και του Αιγαίου. Κύριο

Τα μεθοδικά σχέδια του πρέσβη Τζ. Πάιατ για τα ελληνικά λιμάνια από την εποχή του ΣΥΡΙΖΑ, που έχουμε αποκαλύψει σε σειρά ρεπορτάζ της Ιστοσελίδας μας από το 2017.

Οι ΗΠΑ μεταφέρουν στρατιωτικά ελικόπτερα στην Αλεξανδρούπολη για την άσκηση Defender Europe 2021
150 στρατιωτικά ελικόπτερα και πολλά οχήματα θα καταφτάσουν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης τις προσεχείς ημέρες

Ενώ το πρόβλημα της Ελλάδας με τη γείτονα Τουρκία οξύνεται με ευθύνη της Άγκυρας η Αθήνα από χρόνια τώρα επιμένει στην αμερικανική στήριξη για να δημιουργήσει συμμαχίες και με τις ΗΠΑ και με πολλές χώρες της Μέσης Ανατολής.

Σε μια από τις αλλεπάλληλες ανταλλαγές λεκτικών πυρών μεταξύ Άγκυρας και Αθήνας, ο ΥΠΕΞ Νίκος Δένδιας προσκάλεσε τις ΗΠΑ να έχουν στρατιωτική παρουσία σε περιοχές «που έχουν στρατηγική σημασία» για την Ελλάδα.

Από την πλευρά της η Άγκυρα δείχνει να «ενοχλείται» από την αμερικανική παρουσία στην Αλεξανδρούπολη «20 μόλις χιλιόμετρα από τα σύνορά μας», λέει ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος Ομέρ Τσελίκ.
• «Κόκκινο πανί» για την Άγκυρα οι κοινές ασκήσεις Ελλάδας-ΗΠΑ, αναφέρουν βαρύγδουπα πρωτοσέλιδα στην Αθήνα.
• Τέτοιες ενέργειες δεν βοηθάνε την Ελλάδα και την ειρήνη στην περιοχή, απαντούν τα τουρκικά καθεστωτικά μέσα.

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας των ΗΠΑ (Πεντάγωνο) συσσωρεύει στρατιωτικά οχήματα στη Δυτική Θράκη σε απόσταση περίπου 50 χιλιομέτρων από την Τουρκία για την άσκηση Defender Europe 2021.

Σύμφωνα με τα ελληνικά μέσα ενημέρωσης πάνω από 150 στρατιωτικά ελικόπτερα και πολλά οχήματα θα μεταφερθούν στην Αλεξανδρούπολη.

Τα οχήματα θα καταφτάσουν στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τα μεταγωγικά πλοία Endurance και στη συνέχεια θα μεταφερθούν οδικώς σε 14 χώρες που θα διοργανωθεί η άσκηση.
Το σκέλος της άσκησης στην Ελλάδα θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο.

Η άσκηση που καλύπτει την Αλβανία, Βοσνία Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Κροατία, Εσθονία, Γερμανία, Ουγγαρία, Κόσοβο, Μαυροβούνιο, Βόρεια Μακεδονία, Πολωνία, Ρουμανία και Σλοβενία θα διαρκέσει μέχρι τον Αύγουστο.
Η Defender Europe 2021,θα είναι μια από τις πιο ευρείας κλίμακας ασκήσεις που διοργανώνονται στην περιοχή από τον Ψυχρό Πόλεμο μέχρι σήμερα.
Η άσκηση στην οποία θα πάρουν μέρος περίπου 31.000 στρατιώτες, θεωρείται ως κομμάτι του κοινού σχεδίου προστασίας που θα διασφαλίσει την ασφάλεια στα Δυτικά Βαλκάνια και την Μαύρη Θάλασσα που πιστεύεται πως είναι υπό την απειλή της Ρωσίας.

Ποια είναι όμως η πραγματική εικόνα που οξύνεται με ευθύνη της Άγκυρας;

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της αμερικανικής στρατιωτικής διοίκησης Ευρώπης-Αφρικής, τόσο η άσκηση Atlantic Resolve, που ήδη ξεκίνησε με την απόβαση στην Αλεξανδρούπολη δεκάδων ελικοπτέρων διαφόρων τύπων, τεθωρακισμένων, μηχανοκίνητου πεζικού κ.λπ. όσο και η επερχόμενη την Άνοιξη, Defender Europe 2021, στοχεύουν σε περιοχές που άπτονται των συνόρων της Ρωσίας, αν και δεν την ονοματίζουν!
Άλλωστε Ελλάδα και Τουρκία ως μέλη του ΝΑΤΟ συμμετέχουν στις ασκήσεις αυτές. Και βέβαια ρίχνοντας μια ματιά στη μετακίνηση της τεράστιας στρατιωτικής δύναμης που «ξεφορτώνει» στην Αλεξανδρούπολη, εκ των πραγμάτων γίνεται κατανοητός ο στόχος.
Οι χώρες που μεταφέρεται ο κύριος όγκος των στρατιωτικών δυνάμεων που καταφθάνουν στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι η Γερμανία, η Πολωνία, η Ρουμανία, η Εσθονία.

10.2.2020. ΝΟΝPAPERNEWS. Ο αμερικανός πρέσβης θέλει αξιοποίηση με επενδυτές των ΗΠΑ για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Βόλου (μετά τη Σύρο και τον Σκαραμαγκά). Προτάσεις και σχέδια για άλλα επτά: Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας, Πάτρας.

Γράφτηκε από τον NonPaperNews
Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου 2020 01:08

Όλα τα τελευταία σχέδια και οι κρούσεις για τν αξιοποίηση των δέκα λιμανιών, μέσα στο 2020.
Για τέσσερα λιμάνια, πιθανότατα την Αλεξανδρούπολη, την Ηγουμενίτσα, την Καβάλα και το Ηράκλειο το επικρατέστερο μοντέλο είναι η πώληση μετοχών. Με ενδιαφέρον από αμερικανούς, Κινέζους αλλά και από Άραβες επενδυτές
Παράλληλα, με δύο μοντέλα ιδιωτικοποίησης, την υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων και την πώληση μετοχών το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να αξιοποιήσει τα 10 περιφερειακά λιμάνια της χώρας εκκινώντας σταδιακά τους διαγωνισμούς πριν από το καλοκαίρι.

Ο λόγος για τους οργανισμούς λιμένων Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας, Ηρακλείου, Καβάλας, Βόλου, Ραφήνας, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Πάτρας, για τους οποίους εκδηλώνεται, σύμφωνα με πληροφορίες, έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον. Το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας βρίσκεται στην τελική ευθεία για τη δημοσίευση νομοσχεδίου με το οποίο θα τροποποιεί διατάξεις που είχε θεσπίσει η προηγούμενη κυβέρνηση δίνοντας τη δυνατότητα αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών και με το μοντέλο της πώλησης μετοχών. Όπως εξηγούν αρμόδιες πηγές, και οι δύο τρόποι, της υποπαραχώρησης δραστηριοτήτων και της πώλησης μετοχών οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα δηλαδή τη μακροχρόνια παραχώρηση στους επενδυτές. Ωστόσο, η πώληση μετοχών φέρνει επενδυτή που θα αποκτήσει τη δυνατότητα αξιοποίησης όλων των δραστηριοτήτων.

Για τέσσερα λιμάνια, πιθανότατα την Αλεξανδρούπολη, την Ηγουμενίτσα, την Καβάλα και το Ηράκλειο το επικρατέστερο μοντέλο είναι η πώληση μετοχών, χωρίς να αποκλείεται για τα δύο τελευταία η υποπαραχώρηση. Στην Καβάλα θα αφορά το λιμάνι Φίλιππος Β' και στο Ηράκλειο την κρουαζιέρα. Σχετικές αποφάσεις θα ληφθούν μετά και τις εισηγήσεις του συμβούλου αξιοποίησης με τη μέθοδο της πώλησης μετοχών, για την πρόσληψη του οποίου το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε διαγωνισμό.

Τα πρώτα υποψήφια για διαγωνισμό λιμάνια είναι τα τέσσερα πρώτα και ενδεχομένως, λένε οι πληροφορίες, αυτό που θα σηματοδοτήσει το σινιάλο του μεγάλου project θα είναι εκείνο της Αλεξανδρούπολης. Έπονται η Ηγουμενίτσα και το Ηράκλειο και εν συνεχεία η Καβάλα και ο Βόλος.
Για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου, υπάρχει έντονο αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον, όπως άλλωστε αποκαλύπτει με συνέντευξή του στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» και ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ. Ο ίδιος σημειώνει ότι το έχει συζητήσει με τους υπουργούς Πλακιωτάκη, Καραμανλή και Γεωργιάδη. Μάλιστα για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ο Τζέφρι Πάιατ τονίζει ότι Ελλάδα και ΗΠΑ θα μπορούν να χρησιμοποιούν την Αλεξανδρούπολη «ως στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο για την ανάπτυξη αμερικανικών και ΝΑΤΟϊκών δυνάμεων στη Μαύρη Θάλασσα και την περιοχή της Βαλκανικής». Όπως ήδη συνέβη με το λιμάνι της Σύρου και επίκειται για όλη τν ναυπηγική ζώνη τον Σκαραμαγκά.

Μεγάλα έσοδα

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει ετήσια έσοδα της τάξης των 700.000 ευρώ και η αξιοποίησή του σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να τα εκτινάξει ακόμη και στα 15 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Έχει στρατηγική θέση καθώς γειτνιάζει με τον υπάρχοντα αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου TAP, τον υπό κατασκευή Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB) και τη σχεδιαζόμενη επένδυση του πλωτού σταθμού αποθήκευσης LNG ανοικτά της πόλης. Επιπλέον συνδέεται με την Εγνατία Οδό.
Γενικά ο Βόρειος άξονας από την Αλεξανδρούπολη μέχρι την Καβάλα κι από εκεί έως την Ηγουμενίτσα αποκτά μεγαλύτερη αξία τόσο λόγω της αξιοποίησης των συγκεκριμένων λιμανιών όσο και της επικείμενης ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού που συνδέει τα τρία προαναφερόμενα λιμάνια.

Η Ηγουμενίτσα θεωρείται το επόμενο λιμάνι που θα βγει σε διαγωνισμό. Έχει σχεδόν αποκλειστικές δραστηριότητες την επιβατηγό ναυτιλία και αποτελεί την πύλη εισόδου και εξόδου με την Ιταλία. Ο οργανισμός ελέγχει και τρεις γειτονικές μαρίνες. Ο ιταλικός όμιλος Grimaldi φέρεται να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον έλεγχο της δραστηριότητας σε ό,τι αφορά τις γραμμές με την Ιταλία, τις οποίες ούτως ή άλλως χρησιμοποιεί. Τα δυνητικά ετήσια έσοδα του λιμανιού αναμένεται να αυξηθούν, μετά την ιδιωτικοποίηση, από 5,8 σε περίπου 9 εκατ. ευρώ ετησίως, σύμφωνα με εξειδικευμένες εκτιμήσεις.

Ο οργανισμός λιμένος Ηρακλείου αναμένεται να αξιοποιηθεί με την πώληση μετοχών. Πληροφορίες θέλουν ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες της κρουαζιέρας να έχουν εκδηλώσει άτυπα η αμερικανικών συμφερόντων Carnival και η γερμανικών TUI Cruises. Η ιταλική Grimaldi έδειξε, λένε οι πληροφορίες, διαθέσεις για τις δραστηριότητες των επιβατηγών πλοίων, όπου βρίσκεται μέσω των Μινωικών Γραμμών.

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Πολυμέσα

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok Decline