Δευτέρα 22 Απριλίου 2019  19:41:08

Η «ιδανική διατροφή» από 37 επιστήμονες 16 χωρών, τόσο για την υγεία του ανθρώπου και τη μακροβιότητα του Ανθρώπου όσο και την ποιότητα ζωής στον πλανήτη. Αναλυτικά τα είδη και οι δόσεις διατροφής. Κύριο

Αυτά που οι άνθρωποι τρώνε και ο τρόπος που παράγουν την τροφή τους πρέπει να αλλάξουν δραστικά στο μέλλον, αν θέλουν να είναι πιο υγιείς, αλλά και η Γη να μην υποφέρει μαζί τους.

-Τον περασμένο Οκτώβριο ήταν τελευταία διεθνής έρευνα, αληθινά προδρομική και προχθές η νεώτερη για το 2019 γύρω από τη σύγχρονη διατροφή και τις συνέπειες της στην υγεία και την μακροβιότητα. Εντυπωσιακή και πολύτιμη για τον καθένα, όπως θα διαπιστώσει κανείς στη συνέχεια.
Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε τότε τον Οκτώβριο ότι όλες τις διατροφικές παραμέτρους που αξιολόγησαν οι ερευνητές –πρόσληψη υδατανθράκων, πρόσληψη φυτικών ινών, γλυκαιμικός δείκτης, γλυκαιμικό φορτίο και πρόσληψη ζάχαρης–, μία ξεχώρισε για την καθοριστική συμβολή της στην καλή υγεία σε βάθος χρόνου.

Σύμφωνα με τα ευρήματα των ερευνητών του Ινστιτούτου Ιατρικών Ερευνών Γουέστμιντ και του Πανεπιστημίου του Σίδνεϊ, μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες συνδέεται όχι μόνο με μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής αλλά και με μικρότερο κίνδυνο ποικίλων ασθενειών, από την καρδιοπάθεια και την άνοια έως την κατάθλιψη.

Τα στοιχεία υπέδειξαν ότι όσοι εκ των συμμετεχόντων κατανάλωναν τη μεγαλύτερη ποσότητα φυτικών ινών ήταν και αυτοί που είχαν τις περισσότερες πιθανότητες (περίπου 80%) να είναι ακόμη ζωντανοί σε διάστημα 10 ετών.

Σε σύγκριση με όλα τα υπόλοιπα διατροφικά συστατικά που εξετάστηκαν, οι φυτικές ίνες συσχετίστηκαν στο μεγαλύτερο βαθμό με αυτό που οι ερευνητές ονομάζουν «επιτυχημένη γήρανση», δηλαδή γήρανση που δεν συνοδεύεται από αναπηρίες, συμπτώματα κατάθλιψης, νοητική κατάπτωση, αναπνευστικά προβλήματα και χρόνιες παθήσεις (καρκίνος, στεφανιαία αρτηριοπάθεια, εγκεφαλικό κ.α.).

«Από όλες τις μεταβλητές που εξετάσαμε, η πρόσληψη φυτικών ινών –ένα είδος υδατάνθρακα που ο οργανισμός δεν μπορεί να διασπάσει– φάνηκε να έχει την ισχυρότερη επίδραση», αναφέρει η επικεφαλής της μελέτης, Δρ Bamini Gopinath. «Διαπιστώσαμε πως όσοι κατανάλωναν τις περισσότερες φυτικές ίνες είχαν σχεδόν 80% περισσότερες πιθανότητες να ζήσουν και μάλιστα με καλή υγεία σε βάθος 10ετίας», συμπληρώνει η ερευνήτρια.

Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΊΑ ΚΑΙ ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ. ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΕΞΗΣ Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΑΣ.

Οι επιστήμονες παρουσίασαν για πρώτη φορά, έπειτα από τριετή μελέτη, την «ιδανική» διατροφή για την υγεία τόσο του ανθρώπου όσο και του πλανήτη. Η διατροφή αυτή μπορεί ταυτόχρονα να σώσει ζωές (περίπου 11 εκατ. κάθε χρόνο) μειώνοντας τις χρόνιες παθήσεις και να θρέψει τον μελλοντικό παγκόσμιο πληθυσμό (περίπου δέκα δισ. το 2050) χωρίς να επιβαρύνει καταστροφικά τη Γη από άποψη πόρων και ρύπανσης, όπως συμβαίνει σήμερα, κυρίως εξαιτίας της μαζικής κρεατοφαγίας.

Για να γίνει αυτό σε διεθνή βάση, πρέπει πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο να αλλάξουν διατροφικές συνήθειες, να περιορίσουν δραστικά το φαγητό που πετούν στα σκουπίδια και να βελτιωθεί το σύστημα παραγωγής τροφίμων, με απεξάρτηση από τον άνθρακα, ξεκινώντας από τα αγροκτήματα. «Χρειαζόμαστε σημαντική αναθεώρηση και αλλαγή του παγκόσμιου συστήματος διατροφής, σε κλίμακα που δεν έχει υπάρξει μέχρι σήμερα», ανέφερε ο καθηγητής Τιμ Λανγκ του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Η σημερινή ανθυγιεινή διατροφή προκαλεί περισσότερες ασθένειες και θανάτους από ό,τι από κοινού το σεξ χωρίς προφύλαξη, το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και το κάπνισμα.

Η μελέτη από 37 ερευνητές από 16 χώρες, με επικεφαλής τον καθηγητή Γουόλτερ Γουίλετ του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, η οποία δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό The Lancet, έχει ένα βασικό μήνυμα: φάτε διπλάσια λαχανικά, ξηρούς καρπούς, φρούτα και όσπρια, και περιορίστε στο μισό το κρέας, ιδίως το κόκκινο, και τη ζάχαρη. «Οι δίαιτες του κόσμου πρέπει να αλλάξουν δραματικά», δήλωσε ο Γουίλετ.

Τι περιλαμβάνει

Η ιδανική καθημερινή διατροφή περιλαμβάνει περίπου 35% θερμίδες από δημητριακά ολικής άλεσης, καθώς επίσης κατανάλωση πρωτεϊνών, κυρίως φυτικής και όχι ζωικής προέλευσης. Προτείνεται η κατανάλωση μισού κιλού λαχανικών και φρούτων καθημερινά. Ιδανική –για τη λήψη 2.500 θερμίδων την ημέρα– θεωρείται η διατροφή με: 300 γρ. λαχανικά, 200 γρ. φρούτα, 250 γρ. γαλακτοκομικά (όσο ένα ποτήρι γάλα), 232 γρ. δημητριακά ολικής άλεσης (ψωμί, ρύζι κ.ά.), 75 γρ. όσπρια, 50 γρ. πατάτες, 50 γρ. ξηρούς καρπούς, 28 γρ. ψάρια, 29 γρ. κοτόπουλο, 7 γρ. χοιρινό, 7 γρ. μοσχάρι ή αρνί και 13 γρ. αυγά. Επίσης 31 γρ. ζάχαρη και περίπου 50 γρ. ελαιόλαδο ή άλλο λάδι.

Οι ερευνητές συμβουλεύουν τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς να μειώσουν δραστικά την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και τους Ανατολικοασιάτες να κάνουν το ίδιο με τα ψάρια.

Η προτεινόμενη διατροφή «πλανητικής υγείας» θεωρείται κατάλληλη για να μειώσει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από διάφορες αιτίες (καρκίνο, καρδιοπάθεια, παχυσαρκία, διαβήτη κ.α.), αλλά και για να μειώσει τις εκπομπές «αερίων του θερμοκηπίου», καθώς στην αλυσίδα της κτηνοτροφικής παραγωγής αποδίδεται το 14,5% έως 18% των συνολικών ανθρωπογενών εκπομπών που επιβαρύνουν την κλιματική αλλαγή, ιδίως του μεθανίου και των οξειδίων του αζώτου, πέρα από το διοξείδιο του άνθρακα.

 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Πολυμέσα