Πέμπτη 18 Ιουλίου 2019  23:21:27

Oδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την αντιμετώπιση της άνοιας: Οσα πολύτιμα και διαφωτιστικά αναφέρει για πνευματική άσκηση, βιταμίνες. Κύριο

Ο κατάλογος με τις ένδεκα συστάσεις για όσα ωφελούν ή αντίθετα βλάπτουν στον πόλεμο κατά της ασθένειας μάστιγας παγκοσμίως.

Πολύτιμες, ουσιαστικές, καθοδηγητικές.Οδηγίες για την προληπτική αντιμετώπιση της άνοιας εξέδωσε για πρώτη φορά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
Κάπνισμα και πολύ αλκοόλ συγκαταλέγονται στα όσα πρέπει να αποφεύγονται σύμφωνα με τον «ενδεκάλογο» που δημοσιοποίησε ο Π.Ο .Υ.
Από την ίδια λίστα προκύπτει ακόμη ότι η καλή διατροφή ναι μεν βοηθά, αλλά ότι η κατανάλωση βιταμινών δεν φαίνεται να έχει κάποια ιδιαίτερη θετική επίπτωση.

Όσον αφορά στην άσκηση του μυαλού, δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να πιστοποιούν ότι όντως αυτή αποδίδει, αν και πολλές έρευνες υποδεικνύουν ότι πράγματι αξίζει, όπως σημειώνεται στις ανακοινώσεις του Π.Ο.Υ.

Η άνοια επηρεάζει περίπου 50 εκατομμύρια ανθρώπους και καθίσταται ολοένα και πιο κοινή ασθένεια.
Η προχωρημένη ηλικία είναι ο πιο επιβαρυντικός παράγων κινδύνου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η άνοια είναι φυσική ή αναπόφευκτη συνέπεια της γήρανσης.
Οι γενετικές προδιαγραφές παίζουν επίσης ρόλο, αλλά υπάρχουν και πολλοί άλλοι αστάθμητοι παράγοντες.

Οι οδηγίες του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας συνοψίζονται στις εξής έντεκα:

1) Ασκηθείτε: Οι ενήλικοι αλλά και οι ηλικιωμένοι θα πρέπει να εμπλέκονται σε τουλάχιστον 150 λεπτά μετρίου έντασης φυσικής άσκησης κάθε εβδομάδα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει από οργανωμένη άσκηση όπως η ποδηλασίας έως και καθημερινές δραστηριότητες νοικοκυριού.
2) Κόψτε το κάπνισμα: Είναι κακό όχι μόνο για το σώμα αλλά και για το μυαλό.
3) Τρώτε ποιοτικά -μία υγιεινή Μεσογειακή διατροφή, πλούσια σε φρέσκα λαχανικά και φρούτα είναι ευεργετική.
4) Μην ασχολείσθε με βιταμίνες – δεν υπάρχει απόδειξη ότι μειώνουν τον κίνδυνο της άνοιας.
5) Αποφύγετε την βαριά χρήση αλκοόλ. Αν και κάποιες μελέτες δείχνουν ότι μία ήπια κατανάλωση μπορεί στην πραγματικότητα να προστατεύει από την άνοια, δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να επιβεβαιώνουν μια τέτοια υπόθεση
6) Εκπαιδεύστε το μυαλό σας: Μελέτες δείχνουν ότι ασκήσεις όπως το σταυρόλεξο είναι επωφελή
7) Να είστε κοινωνικοί, παρότι δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι η κοινωνική συμπεριφορά σταματά ή επιβραδύνει την άνοια, το να συναναστρέφεσαι τους φίλους σου συνδέεται με καλή υγεία και ευημερία.
8) Προσέξτε την υψηλή αρτηριακή πίεση. Υπάρχει ισχυρή σύνδεση μεταξύ άνοιας και υψηλής αρτηριακής πίεσης.
10) Λαμβάνετε θεραπεία εάν έχετε διαβήτη- τα καλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα είναι σημαντικά για τη μείωση του κινδύνου επιπλοκών που σχετίζονται με την πάθηση του διαβήτη, συμπεριλαμβανομένης της άνοιας.
11) Προσέξτε την υψηλή χοληστερόλη: Είναι ένας παράγων υψηλού ρίσκου – παρότι δεν είναι ξεκάθαρο κατά πόσον οι θεραπείες περιορισμούς της χοληστερόλης (στατίνες) αντιστρέφουν τον κίνδυνο.

Πηγή: BBC

 

Προσθήκη σχολίου

Βεβαιωθείτε ότι εισάγετε τις (*) απαιτούμενες πληροφορίες, όπου ενδείκνυται. Ο κώδικας HTML δεν επιτρέπεται.

Πολυμέσα