Πέμπτη 25 Απριλίου 2024  14:02:46

Μάλιστα καυτηρίαζε βουλευτές και στελέχη της Αντιπολίτευσης αλλά και ΜΜΕ και σχολιαστές, που διαβεβαίωναν ότι δεν είναι εξασφαλισμένη η σταθερότητα των συντάξεων από την Κυβέρνηση και ότι μάλλον θα αποδεχθεί νέες μειώσεις.

Άτολμη η Κυβέρνηση να παραχωρήσει τα «κόκκινα δάνεια» σε ξένα και ελληνικά, με τις γνωστές εξευτελιστικές τιμές, στο 10-12% όλης της αξίας τους. Ματαιώθηκε κάθε ανάλογη προσπάθεια πριν τρία χρόνια στην Ισπανία και αναβλήθηκε σε πολλές άλλες χώρες. Διακομματική η στήριξη για τη δεύτερη αναβολή.

Βαρύνουσα εξαγγελία, μετά μεγάλες καθυστερήσεις όχι μόνο από τις Κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Χίλιες θέσεις εργασίας στο μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι το καλοκαίρι υποσχέθηκε ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης μετά την συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής για τα μεγάλα έργα.

Παρά τις πιέσεις από τους Θεσμούς- Τρόικα να πωληθούν τα χρεωμένα αυτά ακίνητα στο 10-15% της αξίας τους σε κερδοσκοπικά συμφέροντα, Κυβέρνηση και Τράπεζες δεν τολμούν να πάρουν τέτοιες αποφάσεις, Φοβούνται τεράστιες -και δικαιολογημένες- διαμαρτυρίες από τους ιδιοκτήτες και οφειλέτες και μεγάλο κίνημα διαμαρτυρίας. Γι αυτό και η νέα αναβολή.

- Παράλληλα μέχρι το Φθινόπωρο του 2016 θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα του εθνικού δρόμου Πάτρα-Πύργος.

Επίσημη εξαγγελία ότι τελειώνει ο μοναδικός πλέον «εθνικός δρόμος» πραγματική λαιμητόμος για τα αυτοκίνητα και τους επιβάτες. Συγκεκριμένα, σε ένα χρόνο, τον Μάρτιο του 2017, θα είναι έτοιμος και σε λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος ως την Πάτρα κι ως το φθινόπωρο του 2016 θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα του Πάτρα - Πύργος, τόνισε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, που επισκέφθηκε σήμερα το πρωί το εργοτάξιο της Ολυμπίας Οδού στην περιοχή του Ξυλοκάστρου κι επιθεώρησε την εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών.

Ο γενικός γραμματέας, μιλώντας το ΑΠΕ-ΜΠΕ σημείωσε πως, «είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού πλέον, ότι υπάρχει μια μεγάλη κινητοποίηση κι εντατικοποίηση των εργασιών κι αυτό είναι απότοκο μιας συμφωνίας που, μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις, καταλήξαμε με τον παραχωρησιούχο και τον κατασκευαστή της Ολυμπίας Οδού».

Υπογράμμισε ότι, «πριν από λίγες μέρες υπογράφηκε το λεγόμενο ''πλαίσιο συναντίληψης'', όπου τα δύο μέρη αναλαμβάνουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, υλοποιώντας έναν κοινό στόχο: την παράδοση του συνόλου του έργου, το Μάρτιο του 2017. Δηλαδή, το Κόρινθος - Πάτρα θα έχει αποπερατωθεί πλήρως, θα δοθεί σε χρήση και σε λειτουργία, μέσα σ' ένα χρόνο από σήμερα».

Ο κ. Δέδες πρόσθεσε ότι, «αυτό είναι καταληκτικό χρονοδιάγραμμα, ώστε η χώρα μας να είναι συνεπής, τόσο απέναντι στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις, όσο και βέβαια να αποδώσει ένα αναπτυξιακό έργο, που το έχουν ανάγκη και οι πολίτες και η κοινωνία».

Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το τμήμα Πάτρα - Πύργος, ο γενικός γραμματέας Υποδομών επεσήμανε ότι, «έχουμε δημοπρατήσει τις πρώτες εργολαβίες. Υπάρχουν οκτώ τμήματα του έργου από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, δύο τμήματα έχουν δοθεί ήδη σε δημοπρασία και συνεχίζουμε με αμείωτη ένταση τους ρυθμούς, ώστε κάθε μήνα να δημοπρατούμε ένα από τα υπόλοιπα τμήματα, προκειμένου το φθινόπωρο του 2016 να έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα της εθνικής οδού Πατρών - Πύργου και να έχει αρχίσει η κατασκευή τους».

Επιπλέον ο Γιώργος Δέδες τόνισε πως, «στην Πελοπόννησο, έχουμε ένα συνεκτικό και πλήρες δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που ξεκινά από την Ολυμπία Οδό, συνεχίζεται με το Πάτρα - Πύργος και ολοκληρώνεται με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, που εξελίσσονται οι εργασίες του και αναμένεται να τελειώσουν πολύ πιο γρήγορα οι κατασκευαστικές εργασίες μέσα στο 2016 και για Σπάρτη και για Καλαμάτα». Ο γενικός γραμματέας επισκέφθηκε και τμήματα στο εργοτάξιο που λειτουργεί στην περιοχή της Ακράτας και επιθεώρησε τα έργα που γίνονται και ολοκληρώνονται εκεί.

Με την γνωστή απάνθρωπη τακτική λιτότητας του ΔΝΤ για τις συντάξεις όλων των άλλων, πλην από τις δικές τους παχυλές αποζημιώσεις, συντάξεις και μπόνους. Τον «κώδωνα του κινδύνου» έκρουσε η Κριστίν Λαγκάρντ, τονίζοντας ότι πρέπει να αυξηθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, προκειμένου να είναι δυνατή η κάλυψη των ταχέως αυξανόμενων συνταξιοδοτικών δαπανών.

Το θέμα είχε θέσει τελευταία στη Βουλή ο βουλευτής Κορίνθου της ΝΔ Χρήστος Δήμας. Αμετάπειστος ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Αλεξιάδης. Την ετήσια έκθεση κρασιού "Οινόραμα" επισκέφτηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας ότι η Νέα Δημοκρατία δεσμεύεται να καταργήσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο κρασί.

Ολίγον απαισιόδοξος αλλά πάντα και συγκρατημένος ο αρμόδιος υπουργός ελπίζει ότι το ΔΝΤ θα κινηθεί τελικά στην ίδια γραμμή συνδιαλλαγής και συμφωνίας με τις Βρυξέλλες και τους άλλους τρεις θεσμούς του «κουαρτέτου». Νεώτερες πληροφορίες από τις ΗΠΑ μάλλον τον δικαιώνουν, άγνωστο ως ποιό βαθμό τελικά.

Γύρω στους δέκα, θεωρούνται οι υπουργοί και υφυπουργοί, είτε πλήρως αποτυχημένοι είτε μικρής απόδοσης σε θέματα οικονομίας, ανάπτυξης και επενδύσεων. Γιατί χρειάζεται να αλλάξουν...

-Ηδη υπάρχουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές και το ΤΑΙΠΕΔ αντιμετωπίζει θετικά τις προτάσεις αξιοποίησής τους τόσο ως ταξιδιωτικά όσο και ως εμπορικά και ψυχαγωγικά κέντρα σε κάθε περιοχή.

Χωρίς τον πόνο ψυχής του αρμόδιους υπουργού κ. Σπίρτζη, πολέμιο των κάθε είδους ιδιωτικοποιήσεων, το ΤΑΙΠΕΔ, όπως έχει αποδείξει, έχει νέα φιλοσοφία και προσανατολισμό.

Στο νέο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα διαχειρίζεται το σύνολο της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και θα χρηματοδοτεί μέσα από τα έσοδά του το χρέος, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ασφαλιστικό σύστημα, μεταφέρεται η τύχη των υπόλοιπων αεροδρομίων που παραμένουν στο κράτος.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φαίνεται να εισπράττει επενδυτικό ενδιαφέρον για τους αερολιμένες της Χίου, της Πάρου και της Καλαμάτας, για τα οποία η αγορά θεωρεί ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως αεροδρόμια-«μπουτίκ», κατά το πρότυπο που θα εφαρμόσει στους αεροσταθμούς της Μυκόνου και της Σαντορίνης η κοινοπραξία Fraport - Slentel.

Σύμφωνα με παλιότερες αναλύσεις του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), τα αεροδρόμια της Χίου και της Καλαμάτας βρίσκονταν στο γκρουπ των εννέα αερολιμένων που είχαν επιβατική κίνηση κάτω των 250.000 κατ' έτος, ενώ το αεροδρόμιο της Πάρου συγκαταλεγόταν ανάμεσα στα 15 πολύ μικρά αεροδρόμια που παρουσίαζαν επιβατική κίνηση ίση ή χαμηλότερη από 75.000 ταξιδιώτες τον χρόνο.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα σενάρια της προβολής κίνησης που περιλαμβάνονται στην εθνική πολιτική αεροδρομίων, το 2037:

-η Χίος θα κυμαίνεται μεταξύ 369.000 και 554.000 επιβατών (χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επέκταση του διαδρόμου απογείωσης)
-η Καλαμάτα μεταξύ 103.000 και 143.000
-η Πάρος από 52.000 έως 126.000 επιβάτες

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων (ΔΥΑ) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδια για τα έργα «Κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου στον κρατικό αερολιμένα Πάρου» και «Έργα επέκτασης στον κρατικό αερολιμένα Χίου».

Για τη Χίο, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει υπό μελέτη την προσθήκη τμημάτων στις υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις ενώ εκκρεμεί η υλοποίηση της εγκεκριμένης μελέτης επέκτασης του Αερολιμένα (master plan), που περιλαμβάνει επέκταση του διαδρόμου στα 1.850 μέτρα, επέκταση του πεδίου ελιγμών, αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, κατασκευή του νέου Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών, αύξηση του χώρου αεροσταθμού για εξυπηρέτηση αεροπορικής κίνησης και δημιουργία ζωνών ασφαλείας.

Για την Πάρο, παρόλο που το υπουργείο Υποδομών τα προηγούμενα χρόνια δημοπράτησε, κατασκεύασε και παρέλαβε την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης (23 εκατ. ευρώ), εν τούτοις δεν κατάφερε να προχωρήσει τα υπολειπόμενα έργα, όπως την κατασκευή κτιρίου για την προσωρινή χρήση ως κτίριο αεροσταθμού και διάφορα μικρότερα τεχνικά έργα. Μάλιστα, ο δήμος Πάρου και η τοπική κοινωνία συνέστησαν εταιρεία η οποία θα αναλάβει την κατασκευή του προσωρινού αεροσταθμού (η πολεοδομική άδεια εγκρίθηκε από την ΥΠΑ προ ημερών), προκειμένου να λειτουργεί στοιχειωδώς το αεροδρόμιο του νησιού.

Μεγάλες ανάγκες έχει και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο απαιτούνται πολλά τεχνικά έργα αναβάθμισης, κατασκευών και επεκτάσεων του αεροσταθμού, του κόμβου εισόδου, του διαδρόμου και τροχοδρόμου και του πύργου ελέγχου ύψους άνω των 35 εκατ. ευρώ.

-Eξάμηνη παράταση στις συμβάσεις για τις αεροπορικές άγονες γραμμές. Μέχρι την προκήρυξη νέου διαγωνισμού από την ΥΠΑ

Η γνωστή ελληνική εσωστρέφεια του Δημοσίου στις εσωτερικές αεροπορικές γραμμές. Σε διαπραγμάτευση με τις αεροπορικές εταιρείες για την παράταση ως τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 των συμβάσεων εξυπηρέτησης των «άγονων» γραμμών, οι οποίες εκπνέουν στο τέλος του μήνα, προχωρά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), προκειμένου να μη μείνουν χωρίς αεροπορική εξυπηρέτηση τα νησιά εν όψει της θερινής σεζόν, καθώς δεν κατέστη εφικτό από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών να προκηρύξει στην ώρα του τον διαγωνισμό για την επόμενη περίοδο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγγραφο του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια», καλούνται οι τέσσερις αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν τα δρομολόγια των «άγονων» γραμμών σε διαπραγμάτευση με την ΥΠΑ προκειμένου να δοθεί εξάμηνη παράταση στην αεροπορική εξυπηρέτηση, με κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων «το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα», όπως αναφέρει το έγγραφο του υπουργείου.

Η συγκεκριμένη επιτροπή διαπραγμάτευσης της ΥΠΑ, «αφού εξετάσει τις υποβληθείσες προσφορές, συντάσσει πρακτικό, µε το οποίο γνωμοδοτεί ως προς την κατακύρωση του αποτελέσματος» σημειώνεται. Σύμφωνα με άλλη απόφαση του υπουργού Υποδομών, η επιτροπή θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της έως τις 8 Μαρτίου.

Η κατεπείγουσα απόφαση του υπουργού Υποδομών επικαλείται «το γεγονός ότι οι συμβάσεις εκμετάλλευσης των... τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, λήγουν στις 31.3.2016, την ανάγκη διασφάλισης επαρκούς εξυπηρέτησης στα συγκεκριμένα δρομολόγια, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των 3 περιφερειών στις οποίες αφορούν, εν όψει έναρξης της θερινής περιόδου, την επικείμενη δημοσίευση της προκήρυξης νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για την οποία απαιτείται χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών και την ως εκ τούτου κατεπείγουσα ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων αντιμετώπισης της κατάστασης µε βάση τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας και της µη εισαγωγής διακρίσεων, η οποία εξασφαλίζεται µε την προσφυγή στην διαδικασία διαπραγμάτευσης».

Έπειτα από διαγωνισμό, οι 24 «άγονες» γραμμές είχαν ανατεθεί στις Aegean, Olympic Air, Astra και Sky Express τον Απρίλιο του 2012 από τον τότε υπουργό Υποδομών κ. Μάκη Βορίδη αντί τελικού προϋπολογισμού 148 εκατ. ευρώ. Η Olympic Air, η οποία τότε ανήκε στον όμιλο της MIG, είχε λάβει 13 δρομολόγια αντί 109 εκατ. ευρώ, η Aegean μόλις ένα (έναντι 3,2 εκατ. ευρώ), η Astra πέντε (αντί 9,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα τρία χωρίς επιδότηση) και η Sky Express πέντε δρομολόγια έναντι 35,4 εκατ. ευρώ.

Σελίδα 240 από 241
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok Decline