Τρίτη 23 Ιουλίου 2024  08:19:16

Ο διάλογος για το όλο θέμα του Ανδρέα Λοβέρδου με τον αρμόδιο αναπλ. υπουργό Οικονομικών κ.Αλεξιάδη (συνεδρίαση Ολομέλειας ΠΘ / 10.3.2016).

-Επιμένει η κυβέρνηση ότι το όλο ζήτημα θα δρομολογηθεί όταν τελειώσει το πρόβλημα της αξιοποίησης, δηλαδή το νωρίτερο τον Μάιο και με πρώτο στόχο πώλησης τα επιχειρηματικά δάνεια. Οι προτάσεις της ελληνικής πλευράς.

Δεν βιάζονται ιδιαίτερα για το θέμα και οι δύο πλευρές. Σε νέα συνάντηση την Τρίτη θα συζητηθεί το ακανθώδες θέμα των κόκκινων δανείων μεταξύ Σταθάκη και δανειστών, καθώς η ελληνική πλευρά εμμένει στη θέση της για διατήρηση της προστασίας της πρώτης κατοικίας για στεγαστικά, μικρά επιχειρηματικά και καταναλωτικά δάνεια. Η κυβέρνηση αφήνει ένα ανοιχτό παράθυρο εκχώρησης από τις τράπεζες κάποιων μεγάλων επιχειρηματικών δανείων και ακινήτων.

Η πρόταση που κατέθεσε στους εκπροσώπους των θεσμών ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης αφορά στην προστασία των δανείων που έχουν υποθήκη πρώτη κατοικία. Οι περιπτώσεις αυτές, εξειδικεύονται, ως εξής:

Εξαίρεση για τρία χρόνια στα κόκκινα στεγαστικά δάνεια που αφορούν πρώτη κατοικία, χωρίς όριο
Προστασία στα επιχειρηματικά δάνεια, που έχουν υποθήκη ή προσημείωση πρώτης κατοικίας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με όριο τις 500.000 ευρώ
Προστασία πρώτης κατοικίας για τους ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν δανειστεί με ανώτατο όριο τις 250.000 ευρώ
Εξαίρεση πώλησης καταναλωτικών δανείων με ανώτατο όριο τις 20.000 ευρώ.

Επιπλέον, η κυβέρνηση ζητά την αναθεώρηση του νόμου Δένδια ώστε να η ισχύς του οποίου εκπνέει στις 31 Μαρτίου του 2016, προκειμένου να γίνει λειτουργικός. Πρόθεση της ελληνικής πλευράς είναι να τον επεκτείνει με τις τράπεζες να ζητούν να διαγραφεί και το δημόσιο μέρος του κεφαλαίου των χρεών και όχι μόνο τόκοι και προσαυξήσεις. Αλλαγές ζητούνται και για το πλαίσιο φορολόγησης, από τη στιγμή που οι τράπεζες προχωρούν σε διαγραφή δανείων.

Οι αλλαγές θα επέλθουν είτε με διάταξη νόμου ή υπουργική απόφαση αναπροσαρμογή προστασίας που προβλέπει ο Κατσέλη γιατί οι αντικειμενικές έχουν αλλάξει.

Με δρακόντειους όρους για τα πρόσωπα που θα συγκροτήσουν, τα ελληνικά και ξένα funds εξαγοράς από τις τράπεζες. Τι προβλέπει το ΦΕΚ για τις εταιρείες που θα διαχειρίζονται τα «κόκκινα» δάνεια.

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, η απόφαση του Γιάννη Στουρνάρα, με την οποία καθορίζονται οι διαδικασίες για την παροχή άδειας λειτουργίας σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια ή της διαχείρισης απαιτήσεων σε συνδυασμό με την απόκτηση απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια, κατά τα προβλεπόμενα στο Ν. 4354/2015.

Για την παροχή άδειας σε υπό ίδρυση ή ήδη λειτουργούσα εταιρεία, προκειμένου να ασκήσει τη δραστηριότητα της διαχείρισης, κατά τα προβλεπόμενα στο Ν. 4354/2015, χωρίς να περιλαμβάνεται στο Καταστατικό της η δυνατότητα να αποκτά την κυριότητα των απαιτήσεων, υποβάλλονται τα εξής: Αίτηση συμπληρωμένη, σύμφωνα με ειδικό υπόδειγμα που περιλαμβάνεται στο ΦΕΚ (Νο 651).

Τα μέλη του ΔΣ της εταιρείας, με προσδιορισμό των εκτελεστικών μελών που θα είναι πλήρους απασχόλησης και υπεύθυνα για τον καθορισμό του προσανατολισμού της δραστηριότητάς της.

Επίσης θα πρέπει να υποβάλλουν πρόγραμμα επιχειρηματικής δραστηριότητας, το οποίο θα περιλαμβάνει πλήρη και λεπτομερή περιγραφή όλων των εργασιών, καθώς και των τυχόν άλλων παράλληλων δραστηριοτήτων της εταιρείας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιχειρηματικής δραστηριότητας θα παρουσιάζει τη στρατηγική της εταιρείας ανά κατηγορία απαιτήσεων ή τομέα της οικονομίας και γεωγραφική περιοχή, όπου η εταιρεία πρόκειται να στοχεύσει , περιλαμβάνοντας είτε εκτίμηση, χρονικού ορίζοντα δύο τουλάχιστον ετών, για την εξέλιξη των βασικών οικονομικών μεγεθών της Εταιρείας, είτε ίδιας τουλάχιστον χρονικής διάρκειας Σύμβαση Διαχείρισης με συγκεκριμένο πιστωτικό ίδρυμα.

Την προληπτική εποπτεία σε όλες τις εταιρείες θα ασκεί η Τράπεζα της Ελλάδος. Στο ΦΕΚ ορίζεται επίσης ότι οι εταιρείες αυτές θα πρέπει να εναρμονίζουν την στρατηγική και την πολιτική τους σε όσα προβλέπονται στον Κώδικα δεοντολογίας της ΤτΕ.

Κάθε άλλη προηγούμενη απόφαση ή αυτοτελής αρμοδιότητα καταργείται, καταλήγει η απόφαση του Αλ. Τσίπρα. Με βοηθητική κουστωδία γενικών γραμματέων και χωρίς συμμετοχή κανενός άλλου υπουργού και υφυπουργού. Αναγκαστικά περνούν σε δεύτερο πλάνο οι δήθεν αρμόδιοι υπουργοί και υφυπουργοί για θέματα διεθνών συνεργασιών, διεθνών οικονομικών δράσεων και ανάπτυξης ή για την οικονομική διπλωματία, όπως λ.χ. οι κ κ Κοτζιάς, Μάρδας, Σκουρλέτης, Σπίρτζης, Σταθάκης, Δρίτσας., Τζάκρη κα.

Νέες περιπλοκές και καθυστερήσεις. Χθες οι τρεις μεγάλοι μέτοχοι δεν συμφώνησαν στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, καθώς οι περιστάσεις (Χρηματιστήριο, Τράπεζες, Κυβέρνηση) πιέζουν για αποφάσεις. Επείγουσες και λυσιτελείς.

Μάλιστα καυτηρίαζε βουλευτές και στελέχη της Αντιπολίτευσης αλλά και ΜΜΕ και σχολιαστές, που διαβεβαίωναν ότι δεν είναι εξασφαλισμένη η σταθερότητα των συντάξεων από την Κυβέρνηση και ότι μάλλον θα αποδεχθεί νέες μειώσεις.

Άτολμη η Κυβέρνηση να παραχωρήσει τα «κόκκινα δάνεια» σε ξένα και ελληνικά, με τις γνωστές εξευτελιστικές τιμές, στο 10-12% όλης της αξίας τους. Ματαιώθηκε κάθε ανάλογη προσπάθεια πριν τρία χρόνια στην Ισπανία και αναβλήθηκε σε πολλές άλλες χώρες. Διακομματική η στήριξη για τη δεύτερη αναβολή.

Βαρύνουσα εξαγγελία, μετά μεγάλες καθυστερήσεις όχι μόνο από τις Κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Χίλιες θέσεις εργασίας στο μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι το καλοκαίρι υποσχέθηκε ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης μετά την συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής για τα μεγάλα έργα.

Παρά τις πιέσεις από τους Θεσμούς- Τρόικα να πωληθούν τα χρεωμένα αυτά ακίνητα στο 10-15% της αξίας τους σε κερδοσκοπικά συμφέροντα, Κυβέρνηση και Τράπεζες δεν τολμούν να πάρουν τέτοιες αποφάσεις, Φοβούνται τεράστιες -και δικαιολογημένες- διαμαρτυρίες από τους ιδιοκτήτες και οφειλέτες και μεγάλο κίνημα διαμαρτυρίας. Γι αυτό και η νέα αναβολή.

- Παράλληλα μέχρι το Φθινόπωρο του 2016 θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα του εθνικού δρόμου Πάτρα-Πύργος.

Επίσημη εξαγγελία ότι τελειώνει ο μοναδικός πλέον «εθνικός δρόμος» πραγματική λαιμητόμος για τα αυτοκίνητα και τους επιβάτες. Συγκεκριμένα, σε ένα χρόνο, τον Μάρτιο του 2017, θα είναι έτοιμος και σε λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος ως την Πάτρα κι ως το φθινόπωρο του 2016 θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα του Πάτρα - Πύργος, τόνισε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, που επισκέφθηκε σήμερα το πρωί το εργοτάξιο της Ολυμπίας Οδού στην περιοχή του Ξυλοκάστρου κι επιθεώρησε την εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών.

Ο γενικός γραμματέας, μιλώντας το ΑΠΕ-ΜΠΕ σημείωσε πως, «είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού πλέον, ότι υπάρχει μια μεγάλη κινητοποίηση κι εντατικοποίηση των εργασιών κι αυτό είναι απότοκο μιας συμφωνίας που, μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις, καταλήξαμε με τον παραχωρησιούχο και τον κατασκευαστή της Ολυμπίας Οδού».

Υπογράμμισε ότι, «πριν από λίγες μέρες υπογράφηκε το λεγόμενο ''πλαίσιο συναντίληψης'', όπου τα δύο μέρη αναλαμβάνουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, υλοποιώντας έναν κοινό στόχο: την παράδοση του συνόλου του έργου, το Μάρτιο του 2017. Δηλαδή, το Κόρινθος - Πάτρα θα έχει αποπερατωθεί πλήρως, θα δοθεί σε χρήση και σε λειτουργία, μέσα σ' ένα χρόνο από σήμερα».

Ο κ. Δέδες πρόσθεσε ότι, «αυτό είναι καταληκτικό χρονοδιάγραμμα, ώστε η χώρα μας να είναι συνεπής, τόσο απέναντι στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις, όσο και βέβαια να αποδώσει ένα αναπτυξιακό έργο, που το έχουν ανάγκη και οι πολίτες και η κοινωνία».

Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το τμήμα Πάτρα - Πύργος, ο γενικός γραμματέας Υποδομών επεσήμανε ότι, «έχουμε δημοπρατήσει τις πρώτες εργολαβίες. Υπάρχουν οκτώ τμήματα του έργου από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, δύο τμήματα έχουν δοθεί ήδη σε δημοπρασία και συνεχίζουμε με αμείωτη ένταση τους ρυθμούς, ώστε κάθε μήνα να δημοπρατούμε ένα από τα υπόλοιπα τμήματα, προκειμένου το φθινόπωρο του 2016 να έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα της εθνικής οδού Πατρών - Πύργου και να έχει αρχίσει η κατασκευή τους».

Επιπλέον ο Γιώργος Δέδες τόνισε πως, «στην Πελοπόννησο, έχουμε ένα συνεκτικό και πλήρες δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που ξεκινά από την Ολυμπία Οδό, συνεχίζεται με το Πάτρα - Πύργος και ολοκληρώνεται με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, που εξελίσσονται οι εργασίες του και αναμένεται να τελειώσουν πολύ πιο γρήγορα οι κατασκευαστικές εργασίες μέσα στο 2016 και για Σπάρτη και για Καλαμάτα». Ο γενικός γραμματέας επισκέφθηκε και τμήματα στο εργοτάξιο που λειτουργεί στην περιοχή της Ακράτας και επιθεώρησε τα έργα που γίνονται και ολοκληρώνονται εκεί.

Με την γνωστή απάνθρωπη τακτική λιτότητας του ΔΝΤ για τις συντάξεις όλων των άλλων, πλην από τις δικές τους παχυλές αποζημιώσεις, συντάξεις και μπόνους. Τον «κώδωνα του κινδύνου» έκρουσε η Κριστίν Λαγκάρντ, τονίζοντας ότι πρέπει να αυξηθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, προκειμένου να είναι δυνατή η κάλυψη των ταχέως αυξανόμενων συνταξιοδοτικών δαπανών.

Σελίδα 243 από 244
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok Decline