Παρασκευή 12 Ιουλίου 2024  16:28:40

Παρά τις πιέσεις από τους Θεσμούς- Τρόικα να πωληθούν τα χρεωμένα αυτά ακίνητα στο 10-15% της αξίας τους σε κερδοσκοπικά συμφέροντα, Κυβέρνηση και Τράπεζες δεν τολμούν να πάρουν τέτοιες αποφάσεις, Φοβούνται τεράστιες -και δικαιολογημένες- διαμαρτυρίες από τους ιδιοκτήτες και οφειλέτες και μεγάλο κίνημα διαμαρτυρίας. Γι αυτό και η νέα αναβολή.

- Παράλληλα μέχρι το Φθινόπωρο του 2016 θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα του εθνικού δρόμου Πάτρα-Πύργος.

Επίσημη εξαγγελία ότι τελειώνει ο μοναδικός πλέον «εθνικός δρόμος» πραγματική λαιμητόμος για τα αυτοκίνητα και τους επιβάτες. Συγκεκριμένα, σε ένα χρόνο, τον Μάρτιο του 2017, θα είναι έτοιμος και σε λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος ως την Πάτρα κι ως το φθινόπωρο του 2016 θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα του Πάτρα - Πύργος, τόνισε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, που επισκέφθηκε σήμερα το πρωί το εργοτάξιο της Ολυμπίας Οδού στην περιοχή του Ξυλοκάστρου κι επιθεώρησε την εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών.

Ο γενικός γραμματέας, μιλώντας το ΑΠΕ-ΜΠΕ σημείωσε πως, «είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού πλέον, ότι υπάρχει μια μεγάλη κινητοποίηση κι εντατικοποίηση των εργασιών κι αυτό είναι απότοκο μιας συμφωνίας που, μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις, καταλήξαμε με τον παραχωρησιούχο και τον κατασκευαστή της Ολυμπίας Οδού».

Υπογράμμισε ότι, «πριν από λίγες μέρες υπογράφηκε το λεγόμενο ''πλαίσιο συναντίληψης'', όπου τα δύο μέρη αναλαμβάνουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, υλοποιώντας έναν κοινό στόχο: την παράδοση του συνόλου του έργου, το Μάρτιο του 2017. Δηλαδή, το Κόρινθος - Πάτρα θα έχει αποπερατωθεί πλήρως, θα δοθεί σε χρήση και σε λειτουργία, μέσα σ' ένα χρόνο από σήμερα».

Ο κ. Δέδες πρόσθεσε ότι, «αυτό είναι καταληκτικό χρονοδιάγραμμα, ώστε η χώρα μας να είναι συνεπής, τόσο απέναντι στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις, όσο και βέβαια να αποδώσει ένα αναπτυξιακό έργο, που το έχουν ανάγκη και οι πολίτες και η κοινωνία».

Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το τμήμα Πάτρα - Πύργος, ο γενικός γραμματέας Υποδομών επεσήμανε ότι, «έχουμε δημοπρατήσει τις πρώτες εργολαβίες. Υπάρχουν οκτώ τμήματα του έργου από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, δύο τμήματα έχουν δοθεί ήδη σε δημοπρασία και συνεχίζουμε με αμείωτη ένταση τους ρυθμούς, ώστε κάθε μήνα να δημοπρατούμε ένα από τα υπόλοιπα τμήματα, προκειμένου το φθινόπωρο του 2016 να έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα της εθνικής οδού Πατρών - Πύργου και να έχει αρχίσει η κατασκευή τους».

Επιπλέον ο Γιώργος Δέδες τόνισε πως, «στην Πελοπόννησο, έχουμε ένα συνεκτικό και πλήρες δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που ξεκινά από την Ολυμπία Οδό, συνεχίζεται με το Πάτρα - Πύργος και ολοκληρώνεται με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, που εξελίσσονται οι εργασίες του και αναμένεται να τελειώσουν πολύ πιο γρήγορα οι κατασκευαστικές εργασίες μέσα στο 2016 και για Σπάρτη και για Καλαμάτα». Ο γενικός γραμματέας επισκέφθηκε και τμήματα στο εργοτάξιο που λειτουργεί στην περιοχή της Ακράτας και επιθεώρησε τα έργα που γίνονται και ολοκληρώνονται εκεί.

Με την γνωστή απάνθρωπη τακτική λιτότητας του ΔΝΤ για τις συντάξεις όλων των άλλων, πλην από τις δικές τους παχυλές αποζημιώσεις, συντάξεις και μπόνους. Τον «κώδωνα του κινδύνου» έκρουσε η Κριστίν Λαγκάρντ, τονίζοντας ότι πρέπει να αυξηθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, προκειμένου να είναι δυνατή η κάλυψη των ταχέως αυξανόμενων συνταξιοδοτικών δαπανών.

Το θέμα είχε θέσει τελευταία στη Βουλή ο βουλευτής Κορίνθου της ΝΔ Χρήστος Δήμας. Αμετάπειστος ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Αλεξιάδης. Την ετήσια έκθεση κρασιού "Οινόραμα" επισκέφτηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας ότι η Νέα Δημοκρατία δεσμεύεται να καταργήσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο κρασί.

Ολίγον απαισιόδοξος αλλά πάντα και συγκρατημένος ο αρμόδιος υπουργός ελπίζει ότι το ΔΝΤ θα κινηθεί τελικά στην ίδια γραμμή συνδιαλλαγής και συμφωνίας με τις Βρυξέλλες και τους άλλους τρεις θεσμούς του «κουαρτέτου». Νεώτερες πληροφορίες από τις ΗΠΑ μάλλον τον δικαιώνουν, άγνωστο ως ποιό βαθμό τελικά.

Γύρω στους δέκα, θεωρούνται οι υπουργοί και υφυπουργοί, είτε πλήρως αποτυχημένοι είτε μικρής απόδοσης σε θέματα οικονομίας, ανάπτυξης και επενδύσεων. Γιατί χρειάζεται να αλλάξουν...

-Ηδη υπάρχουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές και το ΤΑΙΠΕΔ αντιμετωπίζει θετικά τις προτάσεις αξιοποίησής τους τόσο ως ταξιδιωτικά όσο και ως εμπορικά και ψυχαγωγικά κέντρα σε κάθε περιοχή.

Χωρίς τον πόνο ψυχής του αρμόδιους υπουργού κ. Σπίρτζη, πολέμιο των κάθε είδους ιδιωτικοποιήσεων, το ΤΑΙΠΕΔ, όπως έχει αποδείξει, έχει νέα φιλοσοφία και προσανατολισμό.

Στο νέο υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων, το οποίο θα διαχειρίζεται το σύνολο της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου και θα χρηματοδοτεί μέσα από τα έσοδά του το χρέος, το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων και το ασφαλιστικό σύστημα, μεταφέρεται η τύχη των υπόλοιπων αεροδρομίων που παραμένουν στο κράτος.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φαίνεται να εισπράττει επενδυτικό ενδιαφέρον για τους αερολιμένες της Χίου, της Πάρου και της Καλαμάτας, για τα οποία η αγορά θεωρεί ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως αεροδρόμια-«μπουτίκ», κατά το πρότυπο που θα εφαρμόσει στους αεροσταθμούς της Μυκόνου και της Σαντορίνης η κοινοπραξία Fraport - Slentel.

Σύμφωνα με παλιότερες αναλύσεις του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), τα αεροδρόμια της Χίου και της Καλαμάτας βρίσκονταν στο γκρουπ των εννέα αερολιμένων που είχαν επιβατική κίνηση κάτω των 250.000 κατ' έτος, ενώ το αεροδρόμιο της Πάρου συγκαταλεγόταν ανάμεσα στα 15 πολύ μικρά αεροδρόμια που παρουσίαζαν επιβατική κίνηση ίση ή χαμηλότερη από 75.000 ταξιδιώτες τον χρόνο.

Παράλληλα, σύμφωνα με τα σενάρια της προβολής κίνησης που περιλαμβάνονται στην εθνική πολιτική αεροδρομίων, το 2037:

-η Χίος θα κυμαίνεται μεταξύ 369.000 και 554.000 επιβατών (χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η επέκταση του διαδρόμου απογείωσης)
-η Καλαμάτα μεταξύ 103.000 και 143.000
-η Πάρος από 52.000 έως 126.000 επιβάτες

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, η Διεύθυνση Υποδομών Αεροδρομίων (ΔΥΑ) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών είναι, μεταξύ άλλων, αρμόδια για τα έργα «Κατασκευή κτιριακών εγκαταστάσεων και διαμόρφωση περιβάλλοντα χώρου στον κρατικό αερολιμένα Πάρου» και «Έργα επέκτασης στον κρατικό αερολιμένα Χίου».

Για τη Χίο, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έχει υπό μελέτη την προσθήκη τμημάτων στις υπάρχουσες κτιριακές εγκαταστάσεις ενώ εκκρεμεί η υλοποίηση της εγκεκριμένης μελέτης επέκτασης του Αερολιμένα (master plan), που περιλαμβάνει επέκταση του διαδρόμου στα 1.850 μέτρα, επέκταση του πεδίου ελιγμών, αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, κατασκευή του νέου Πύργου Ελέγχου Αεροσκαφών, αύξηση του χώρου αεροσταθμού για εξυπηρέτηση αεροπορικής κίνησης και δημιουργία ζωνών ασφαλείας.

Για την Πάρο, παρόλο που το υπουργείο Υποδομών τα προηγούμενα χρόνια δημοπράτησε, κατασκεύασε και παρέλαβε την επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης (23 εκατ. ευρώ), εν τούτοις δεν κατάφερε να προχωρήσει τα υπολειπόμενα έργα, όπως την κατασκευή κτιρίου για την προσωρινή χρήση ως κτίριο αεροσταθμού και διάφορα μικρότερα τεχνικά έργα. Μάλιστα, ο δήμος Πάρου και η τοπική κοινωνία συνέστησαν εταιρεία η οποία θα αναλάβει την κατασκευή του προσωρινού αεροσταθμού (η πολεοδομική άδεια εγκρίθηκε από την ΥΠΑ προ ημερών), προκειμένου να λειτουργεί στοιχειωδώς το αεροδρόμιο του νησιού.

Μεγάλες ανάγκες έχει και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, για το οποίο απαιτούνται πολλά τεχνικά έργα αναβάθμισης, κατασκευών και επεκτάσεων του αεροσταθμού, του κόμβου εισόδου, του διαδρόμου και τροχοδρόμου και του πύργου ελέγχου ύψους άνω των 35 εκατ. ευρώ.

-Eξάμηνη παράταση στις συμβάσεις για τις αεροπορικές άγονες γραμμές. Μέχρι την προκήρυξη νέου διαγωνισμού από την ΥΠΑ

Η γνωστή ελληνική εσωστρέφεια του Δημοσίου στις εσωτερικές αεροπορικές γραμμές. Σε διαπραγμάτευση με τις αεροπορικές εταιρείες για την παράταση ως τις 30 Σεπτεμβρίου 2016 των συμβάσεων εξυπηρέτησης των «άγονων» γραμμών, οι οποίες εκπνέουν στο τέλος του μήνα, προχωρά η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), προκειμένου να μη μείνουν χωρίς αεροπορική εξυπηρέτηση τα νησιά εν όψει της θερινής σεζόν, καθώς δεν κατέστη εφικτό από την πλευρά του υπουργείου Υποδομών να προκηρύξει στην ώρα του τον διαγωνισμό για την επόμενη περίοδο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με έγγραφο του υπουργού Υποδομών κ. Χρήστου Σπίρτζη που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια», καλούνται οι τέσσερις αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν τα δρομολόγια των «άγονων» γραμμών σε διαπραγμάτευση με την ΥΠΑ προκειμένου να δοθεί εξάμηνη παράταση στην αεροπορική εξυπηρέτηση, με κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων «το χαμηλότερο αιτούμενο οικονομικό αντιστάθμισμα», όπως αναφέρει το έγγραφο του υπουργείου.

Η συγκεκριμένη επιτροπή διαπραγμάτευσης της ΥΠΑ, «αφού εξετάσει τις υποβληθείσες προσφορές, συντάσσει πρακτικό, µε το οποίο γνωμοδοτεί ως προς την κατακύρωση του αποτελέσματος» σημειώνεται. Σύμφωνα με άλλη απόφαση του υπουργού Υποδομών, η επιτροπή θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της έως τις 8 Μαρτίου.

Η κατεπείγουσα απόφαση του υπουργού Υποδομών επικαλείται «το γεγονός ότι οι συμβάσεις εκμετάλλευσης των... τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρεώσεις παροχής δημόσιας υπηρεσίας, λήγουν στις 31.3.2016, την ανάγκη διασφάλισης επαρκούς εξυπηρέτησης στα συγκεκριμένα δρομολόγια, που είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη των 3 περιφερειών στις οποίες αφορούν, εν όψει έναρξης της θερινής περιόδου, την επικείμενη δημοσίευση της προκήρυξης νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για την οποία απαιτείται χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι μηνών και την ως εκ τούτου κατεπείγουσα ανάγκη λήψης άμεσων μέτρων αντιμετώπισης της κατάστασης µε βάση τις αρχές της ισότητας, της διαφάνειας και της µη εισαγωγής διακρίσεων, η οποία εξασφαλίζεται µε την προσφυγή στην διαδικασία διαπραγμάτευσης».

Έπειτα από διαγωνισμό, οι 24 «άγονες» γραμμές είχαν ανατεθεί στις Aegean, Olympic Air, Astra και Sky Express τον Απρίλιο του 2012 από τον τότε υπουργό Υποδομών κ. Μάκη Βορίδη αντί τελικού προϋπολογισμού 148 εκατ. ευρώ. Η Olympic Air, η οποία τότε ανήκε στον όμιλο της MIG, είχε λάβει 13 δρομολόγια αντί 109 εκατ. ευρώ, η Aegean μόλις ένα (έναντι 3,2 εκατ. ευρώ), η Astra πέντε (αντί 9,2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα τρία χωρίς επιδότηση) και η Sky Express πέντε δρομολόγια έναντι 35,4 εκατ. ευρώ.

-Τα παρασκήνια εναντίον της μεγαλύτερης ελληνικής τράπεζας και οι μεθοδεύσεις για την καθυπόταξή της. Η σθεναρή αντίσταση της ηγεσίας Σάλλα.

Το παιχνίδι, καθαρά κερδοσκοπικό, έχει αρχίσει να γίνεται χοντρό. Πιεστικό και επικίνδυνο με την επικουρία διαφόρων συμφερόντων και μεσολαβητών. Οι Ευρωπαίοι φέρονται να πιάστηκαν στον ύπνο - Στήριξαν έμπρακτα το τραπεζικό σύστημα της Ελλάδας με κεφάλαια και ρευστότητα και τους τα πήραν από την πίσω πόρτα οι Αμερικάνοι και μάλιστα ένα hedge fund - Πού αποβλέπει ο κύριος Blades του Paulson Co;

Η προϊστορία είναι γνωστή και αποκαλυπτική. Με στημένο κόλπο επιχειρήθηκε ανεπιτυχώς τον Νοέμβριο να οδηγηθεί σε resolution (εκκαθάριση) η Τράπεζα Πειραιώς, η μεγαλύτερη τράπεζα στην Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό επιδίωκαν κάποιοι να ελέγξουν άμεσα ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής οικονομίας και της εγχώριας επιχειρηματικότητας. Η άμεση κινητοποίηση της διοίκησης της τράπεζας τους χάλασε ωστόσο τα καταστροφικά σχέδια.

Το Hedge Fund και οι συνεργάτες του, γράφει το Πρώτο Θέμα, που πρωταγωνίστησαν σε αυτή την ιστορία, αφού έχασαν την μάχη του Νοεμβρίου, μπήκαν στη συνέχεια στη μάχη για να αποσπάσουν τον έλεγχο της Τράπεζας Πειραιώς μέσω του απόλυτου ελέγχου του Διοικητικού Συμβουλίου. Εγκαταστάθηκαν ουσιαστικά στην Αθήνα, εξασφάλισαν «συνεννόηση» με ορισμένους άλλους θεσμικούς επενδυτές και, με συνεχή ραντεβού και γεύματα με στελέχη και μέλη αρμόδιων φορέων, προσπαθούν να μετατρέψουν το ΤΧΣ και την κυβέρνηση σε απλούς θεατές και να επιβάλουν αν και μειοψηφία τα συμφέροντά τους.

Πού αποβλέπουν ο κύριος Blades του Paulson Co. και οι άλλοι της παρέας; Στον έλεγχο της «Πειραιώς», για να διαχειριστούν ανενόχλητοι τα 90 δις. των assets της Τράπεζας και να ελέγξουν την τύχη των ελληνικών επιχειρήσεων;

Άμυνα έως τώρα φαίνεται να παίζει το Διοικητικό Συμβούλιο και ο Πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς Μ. Σάλλας. Αλλά μέχρι πότε θα αντέξουν την πίεση και τις μεθοδεύσεις της μειοψηφικής μετοχικά, αλλά έντονα κινητοποιημένης αυτής ομάδας;

Ας πάρουμε τη περίπτωση ότι περνά στα χέρια ενός Hedge Fund (Paulson) η Διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς. Πως θα ερμηνευτεί ότι έγινε τέτοιος αφελληνισμός; Δηλαδή πως χάθηκε ο έλεγχος και η Διοίκηση της μεγαλύτερης ελληνικής τράπεζας; Αυτό σημαίνει ότι κονδύλια ευρωπαϊκά και επενδύσεις θα ελέγχονται πλέον από το Paulson Fund.

Δυστυχώς φαίνεται ότι το αποτέλεσμα αυτό ήταν προϊόν παρασκηνιακής μεθόδευσης. Οι Ευρωπαίοι πιάστηκαν πάλι στον ύπνο. Στήριξαν έμπρακτα το τραπεζικό σύστημα της Ελλάδας με κεφάλαια και ρευστότητα και τους τα πήραν από την πίσω πόρτα οι Αμερικάνοι και μάλιστα ένα Hedge Fund! Δεν έχουν, όμως, υπολογίσει τη δύναμη της μεγαλύτερης ελληνικής τράπεζας όσων τη διοικούν και όσων τη στηρίζουν με την εμπιστοσύνη τους.

-Παράλληλα, από κοινού και οι δύο ,όπως και άλλοι παράγοντες της Κυβέρνησης, αποσιωπούν τις μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις.

Για πρώτη φορά ο Αλέξης Τσίπρας αποφάσισε να αφήσει τις παραπλανητικές διαβεβαιώσεις πως οι συντάξεις είναι «κόκκινες γραμμές» και ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα μείωσης. Προχθές στην συνέντευξη του στο ΣΤΑΡ ο Πρωθυπουργός σκόπιμα θόλωσε» τις «κόκκινες γραμμές» για τις συντάξεις, λόγω της εμπλοκής με το ΔΝΤ. Ηταν φανερό ότι αναζητάει προσχήματα για την νέα ασυνέπεια στις εξαγγελίες και πολιτική υπαναχώρηση.

Με εμφανή τα σημάδια υποχώρησης μπροστά στην πίεση των δανειστών για μειώσεις στις συντάξεις, εμφανίστηκε για πρώτη φορά ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, παραδεχόμενος εμμέσως ότι η εμπλοκή με το ΔΝΤ διαμορφώνει αβέβαιο τοπίο στη διαπραγμάτευση.

Ταυτόχρονα ο κ. Τσίπρας επιχείρησε να τερματίσει (στη συνέντευξή του στον Νίκο Χατζηνικολάου) όλα τα σενάρια περί πολιτικών εξελίξεων, εκφράζοντας εμφανώς την αγωνία του για το κλίμα αστάθειας που επικρατεί. Δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει ακόμα τριάμισι χρόνια και θα τα εξαντλήσει, απέρριψε ξεκάθαρα τα σενάρια περί οικουμενικής και επέμεινε στην γραμμή της όξυνσης, εξαπολύοντας επιθέσεις εναντίον της ΝΔ και του Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και κατά της Φώφης Γεννηματά και του ΠΑΣΟΚ, αναφερόμενος ειδικά μάλιστα στον Ευάγγελο Βενιζέλο, ενώ δεν παρέλειψε και πάλι να αφήσει αιχμές για τον Αντώνη Σαμαρά.

Οι υποχωρήσεις για τις συντάξεις

Ο κ. Τσίπρας δεν ήταν σε θέση να απαντήσει πότε θα επιστρέψει η τρόικα στην Αθήνα. Εξέφρασε μόνο την εκτίμηση ότι αυτό λογικά θα γίνει μετά τη σύνοδο κορυφής της επόμενης εβδομάδας. Εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι η αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί σύντομα, αλλά δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα και σαφή ορίζοντα, εκφράζοντας την ελπίδα ότι αυτό θα συμβεί μέχρι το Πάσχα, στα τέλη Απριλίου, αρχές Μαΐου. Δεν έκρυψε πάντως την έντονη δυσφορία του για τη στάση του ΔΝΤ, αποδίδοντας σε αυτό την εμπλοκή και την καθυστέρηση, ενώ επισήμανε ότι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί συμφωνούν με τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης.

Για πρώτη φορά ο πρωθυπουργός πάντως άφησε ορθάνοιχτο παράθυρο να αποδεχθεί η κυβέρνηση μειώσεις στις συντάξεις, αρχής γενομένης από εκείνες των 1400- 1500 ευρώ. «Δεν είναι κόκκινη γραμμή μου να υπερασπίσω τις συντάξεις των 3000 ευρώ» είπε ξεκάθαρα και σε άλλο σημείο σημείωσε ότι «στόχος μας είναι να μην μειωθούν συντάξεις 1.400 ευρώ».

Κυρίως όμως «έγνοια της κυβέρνησης είναι να προστατεύσουμε την μεγάλη πλειοψηφία από 600 έως 1.200 ευρώ» διευκρίνισε σε άλλη στιγμή της συνέντευξης ο πρωθυπουργός αφήνοντας έτσι να υπάρχει η αίσθηση ότι η κυβέρνηση αρχίζει να βάζει πλέον στο τραπέζι σημαντικές υποχωρήσεις, ώστε να ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις.

Παραδέχθηκε επίσης ότι δεν αποκλείει να μπει πλαφόν στο ύψος των συντάξεων, σημειώνοντας ότι «το όποιο πλαφόν έχει αποκλειστικά συμβολική αξία γιατί θα είναι μικρή η περικοπή δαπανών». Επισήμανε πάντως ότι οι δανειστές δεν έχουν θέσει ξεκάθαρα θέμα μείωσης των συντάξεων.

Παράλληλα, υπογράμμισε πως η κυβέρνηση θα εργαστεί για την ταχεία ολοκλήρωση της αξιολόγησης, ωστόσο δεν θα αποδεχθεί παράλογες απαιτήσεις, ενώ εκτίμησε πως, από το δεύτερο εξάμηνο του 2016, η χώρα θα επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ο πρωθυπουργός διευκρίνισε ότι η αξιολόγηση του προγράμματος δεν συνδέεται με τις συζητήσεις για το προσφυγικό.

Είναι αναμφισβήτητο ότι ο Αλ. Τσίπρας παραδέχτηκε περικοπές στις « υψηλές συντάξεις », που ο ίδιος απέκλειε μέχρι τώρα... Βέβαια πάντα με το πρόσχημα ότι με αυτές τις περικοπές θα προστατεύσει τις μικρές και μεσαίες συντάξεις, στη γνωστή αντιπλουτοκρατική του προπαγάνδα. Παράλληλα αποδεικνύονται ψεύδη οι διαβεβαιώσεις του υπουργού Γ. Κατρούγκαλου, που διαβεβαίωνε ότι δεν θα υπάρξει καμία μείωση κύριας σύνταξης.

Παράλληλα, από κοινού και οι δύο Τσίπρας και Κατρούγκαλος, όπως και άλλοι παράγοντες της Κυβέρνησης, αποσιωπούν τις μειώσεις στις επικουρικές συντάξεις, που έχουν αποφασίσει από καιρό τώρα και σε πλήρη συμφωνία μες το ΔΝΤ και την Τρόικα.

Όσα προειδοποιούσε σε άρθρο του στην Ιστοσελίδα μας για το Νόμπελ Βλακείας σε όσους επινόησαν-επέβαλαν τη φορολογία της υπεραξίας στην πώληση ακινήτων. Με διορατικότητα και την εμπειρία του ειδικού ο Γιώργος Κουρής, δυο περιόδους γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνει και πάλι γιατί πρέπει να αποσυρθούν και άλλες πρόχειρες φορολογικές επιβαρύνσεις και διαδικασίες, που έχουν εξοργίσει τους Έλληνες. Από τα πρόστιμα για φορολογικές παραβάσεις και δηλώσεις έως τις νέες αντικειμενικές αξίες.

Σελίδα 243 από 244
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok Decline