Κυριακή 26 Μαϊου 2024  06:32:57

Κάθε άλλη προηγούμενη απόφαση ή αυτοτελής αρμοδιότητα καταργείται, καταλήγει η απόφαση του Αλ. Τσίπρα. Με βοηθητική κουστωδία γενικών γραμματέων και χωρίς συμμετοχή κανενός άλλου υπουργού και υφυπουργού. Αναγκαστικά περνούν σε δεύτερο πλάνο οι δήθεν αρμόδιοι υπουργοί και υφυπουργοί για θέματα διεθνών συνεργασιών, διεθνών οικονομικών δράσεων και ανάπτυξης ή για την οικονομική διπλωματία, όπως λ.χ. οι κ κ Κοτζιάς, Μάρδας, Σκουρλέτης, Σπίρτζης, Σταθάκης, Δρίτσας., Τζάκρη κα.

Νέες περιπλοκές και καθυστερήσεις. Χθες οι τρεις μεγάλοι μέτοχοι δεν συμφώνησαν στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, καθώς οι περιστάσεις (Χρηματιστήριο, Τράπεζες, Κυβέρνηση) πιέζουν για αποφάσεις. Επείγουσες και λυσιτελείς.

Μάλιστα καυτηρίαζε βουλευτές και στελέχη της Αντιπολίτευσης αλλά και ΜΜΕ και σχολιαστές, που διαβεβαίωναν ότι δεν είναι εξασφαλισμένη η σταθερότητα των συντάξεων από την Κυβέρνηση και ότι μάλλον θα αποδεχθεί νέες μειώσεις.

Άτολμη η Κυβέρνηση να παραχωρήσει τα «κόκκινα δάνεια» σε ξένα και ελληνικά, με τις γνωστές εξευτελιστικές τιμές, στο 10-12% όλης της αξίας τους. Ματαιώθηκε κάθε ανάλογη προσπάθεια πριν τρία χρόνια στην Ισπανία και αναβλήθηκε σε πολλές άλλες χώρες. Διακομματική η στήριξη για τη δεύτερη αναβολή.

Βαρύνουσα εξαγγελία, μετά μεγάλες καθυστερήσεις όχι μόνο από τις Κυβερνήσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Χίλιες θέσεις εργασίας στο μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι το καλοκαίρι υποσχέθηκε ο υπουργός Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης μετά την συνεδρίαση της Διυπουργικής Επιτροπής για τα μεγάλα έργα.

Παρά τις πιέσεις από τους Θεσμούς- Τρόικα να πωληθούν τα χρεωμένα αυτά ακίνητα στο 10-15% της αξίας τους σε κερδοσκοπικά συμφέροντα, Κυβέρνηση και Τράπεζες δεν τολμούν να πάρουν τέτοιες αποφάσεις, Φοβούνται τεράστιες -και δικαιολογημένες- διαμαρτυρίες από τους ιδιοκτήτες και οφειλέτες και μεγάλο κίνημα διαμαρτυρίας. Γι αυτό και η νέα αναβολή.

- Παράλληλα μέχρι το Φθινόπωρο του 2016 θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα του εθνικού δρόμου Πάτρα-Πύργος.

Επίσημη εξαγγελία ότι τελειώνει ο μοναδικός πλέον «εθνικός δρόμος» πραγματική λαιμητόμος για τα αυτοκίνητα και τους επιβάτες. Συγκεκριμένα, σε ένα χρόνο, τον Μάρτιο του 2017, θα είναι έτοιμος και σε λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος ως την Πάτρα κι ως το φθινόπωρο του 2016 θα έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα του Πάτρα - Πύργος, τόνισε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, που επισκέφθηκε σήμερα το πρωί το εργοτάξιο της Ολυμπίας Οδού στην περιοχή του Ξυλοκάστρου κι επιθεώρησε την εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιών.

Ο γενικός γραμματέας, μιλώντας το ΑΠΕ-ΜΠΕ σημείωσε πως, «είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού πλέον, ότι υπάρχει μια μεγάλη κινητοποίηση κι εντατικοποίηση των εργασιών κι αυτό είναι απότοκο μιας συμφωνίας που, μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις, καταλήξαμε με τον παραχωρησιούχο και τον κατασκευαστή της Ολυμπίας Οδού».

Υπογράμμισε ότι, «πριν από λίγες μέρες υπογράφηκε το λεγόμενο ''πλαίσιο συναντίληψης'', όπου τα δύο μέρη αναλαμβάνουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, υλοποιώντας έναν κοινό στόχο: την παράδοση του συνόλου του έργου, το Μάρτιο του 2017. Δηλαδή, το Κόρινθος - Πάτρα θα έχει αποπερατωθεί πλήρως, θα δοθεί σε χρήση και σε λειτουργία, μέσα σ' ένα χρόνο από σήμερα».

Ο κ. Δέδες πρόσθεσε ότι, «αυτό είναι καταληκτικό χρονοδιάγραμμα, ώστε η χώρα μας να είναι συνεπής, τόσο απέναντι στις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις, όσο και βέβαια να αποδώσει ένα αναπτυξιακό έργο, που το έχουν ανάγκη και οι πολίτες και η κοινωνία».

Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ για το τμήμα Πάτρα - Πύργος, ο γενικός γραμματέας Υποδομών επεσήμανε ότι, «έχουμε δημοπρατήσει τις πρώτες εργολαβίες. Υπάρχουν οκτώ τμήματα του έργου από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο, δύο τμήματα έχουν δοθεί ήδη σε δημοπρασία και συνεχίζουμε με αμείωτη ένταση τους ρυθμούς, ώστε κάθε μήνα να δημοπρατούμε ένα από τα υπόλοιπα τμήματα, προκειμένου το φθινόπωρο του 2016 να έχουν δημοπρατηθεί όλα τα τμήματα της εθνικής οδού Πατρών - Πύργου και να έχει αρχίσει η κατασκευή τους».

Επιπλέον ο Γιώργος Δέδες τόνισε πως, «στην Πελοπόννησο, έχουμε ένα συνεκτικό και πλήρες δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, που ξεκινά από την Ολυμπία Οδό, συνεχίζεται με το Πάτρα - Πύργος και ολοκληρώνεται με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, που εξελίσσονται οι εργασίες του και αναμένεται να τελειώσουν πολύ πιο γρήγορα οι κατασκευαστικές εργασίες μέσα στο 2016 και για Σπάρτη και για Καλαμάτα». Ο γενικός γραμματέας επισκέφθηκε και τμήματα στο εργοτάξιο που λειτουργεί στην περιοχή της Ακράτας και επιθεώρησε τα έργα που γίνονται και ολοκληρώνονται εκεί.

Με την γνωστή απάνθρωπη τακτική λιτότητας του ΔΝΤ για τις συντάξεις όλων των άλλων, πλην από τις δικές τους παχυλές αποζημιώσεις, συντάξεις και μπόνους. Τον «κώδωνα του κινδύνου» έκρουσε η Κριστίν Λαγκάρντ, τονίζοντας ότι πρέπει να αυξηθούν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, προκειμένου να είναι δυνατή η κάλυψη των ταχέως αυξανόμενων συνταξιοδοτικών δαπανών.

Το θέμα είχε θέσει τελευταία στη Βουλή ο βουλευτής Κορίνθου της ΝΔ Χρήστος Δήμας. Αμετάπειστος ο αρμόδιος υπουργός Χρ. Αλεξιάδης. Την ετήσια έκθεση κρασιού "Οινόραμα" επισκέφτηκε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, τονίζοντας ότι η Νέα Δημοκρατία δεσμεύεται να καταργήσει τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο κρασί.

Ολίγον απαισιόδοξος αλλά πάντα και συγκρατημένος ο αρμόδιος υπουργός ελπίζει ότι το ΔΝΤ θα κινηθεί τελικά στην ίδια γραμμή συνδιαλλαγής και συμφωνίας με τις Βρυξέλλες και τους άλλους τρεις θεσμούς του «κουαρτέτου». Νεώτερες πληροφορίες από τις ΗΠΑ μάλλον τον δικαιώνουν, άγνωστο ως ποιό βαθμό τελικά.

Σελίδα 241 από 242