Πέμπτη 18 Απριλίου 2024  07:05:54

Δυο τροπολογίες του υπουργείου Οικονομικών να συγκεντρώσει χρήματα από τους «πολλά έχοντες», αλλά και τους μικρομεσαίους καταθέτες στο εξωτερικό. Εργαλεία διεκδίκησης η λίστα Λαγκάρντ και-κυρίως- η λίστα Μπόγιαρνς. Ποιοί μπορούν να πληρώσουν μικρότερο πρόστιμο.

-Τεράστιες οι δυσκολίες να ανταποκριθούν οι πολίτες στις παλαιές και τρέχουσες υποχρεώσεις. Οι μισοί Ελληνες χρωστούν στην Εφορία!

Οι ειδήσεις των τελευταίων ημερών ότι προβλέπονται αύξηση της φορολογίας, περικοπές και μειώσεις δείχνουν το αδιέξοδο της οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής.

Σε 4.305.153 ανέρχονται οι φορολογούμενοι την 1η Ιανουαρίου 2016, που έχουν φορτωθεί με ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο, υπερβαίνοντας πλέον το 50% του συνόλου των ενήλικων πολιτών που είναι υπόχρεοι υποβολής φορολογικών δηλώσεων.

Και το συνολικό ποσό ληξιπρόθεσμων χρεών που οφείλουν, έφθασε τα 86,298 δισ. ευρώ, χωρίς σε αυτό να υπολογίζονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τα τελωνεία.

Τα αποκαλυπτικά στοιχεία για την πρωτοφανή υπερχρέωση προκύπτουν από την έκθεση απολογισμού δράσεων των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για το έτος 2015, η οποία δημοσιοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στο Διαδίκτυο.

Ειδικότερα, από τα 4.305.153 φορολογούμενους οι 4.299.932 -που αντιστοιχούν στο 99.9%- χρωστούν ποσά μέχρι 1,5 εκατ. ευρώ και συνολικά 19.735 δισ. ευρώ ή το 22,9% των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο.

Οι αριθμοί-σοκ έχουν ως εξής:

-86,298 δισ. ευρώ, το συνολικό ποσό των ληξιπρόθεσμων
-51,647 δισ. ευρώ, τα χρέη που δημιουργήθηκαν μετά την 1-1-2011
-4.305.153 οι οφειλέτες προς το Δημόσιο
-4.299.932 οφειλέτες χρωστούν ποσά μέχρι 1,5 εκατ. ευρώ και συνολικά 19,735 δισ. ευρώ
-5.221 οφειλέτες χρωστούν 66,564 δισ. ευρώ
-3,901 δισ. ευρώ οι εισπράξεις έναντι των ληξιπρόθεσμων οφειλών κατά το 2015
-3,636 δισ. ευρώ ήταν οι εισπράξεις έναντι των ληξιπρόθεσμων το 2014.

Είναι προφανές ότι τα αλλεπάλληλα μέτρα που επιβλήθηκαν την περίοδο 2010-2015, οδήγησαν περισσότερα από 4,3 εκατομμύρια Έλληνες στην υπερχρέωση και τους έφεραν στο σημείο να μην μπορούν να πληρώσουν εμπρόθεσμα τους φόρους τους. Με συνέπεια να συσσωρρεύονται συνεχώς τα χρέη στην Εφορία, στο Δημόσιο και στα Ασφαλιστικά Ταμεία, συχνά κοντά στα όρια της χρεοκοπίας.

Αυξάνονται οι φόροι για τα ενοίκια. Μειώνεται το αφορολόγητο για πολλούς μικρούς μισθωτούς και εισοδηματίες. Στα μαλακά» οι αγρότες - Πριν το Πάσχα των Καθολικών υπολογίζουν να τα βρουν με τους δανειστές - Παραμένει το μέγα χάσμα στα δημοσιονομικά και φορολογικά.

Η προεργασία και το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις νέες ταυτότητες και τα διαβατήρια τέθηκαν στο επίκεντρο συνάντησης των εμπλεκόμενων φορέων. Ευρεία σύσκεψη για το θέμα της έκδοσης νέων ταυτοτήτων και διαβατηρίων συγκάλεσε ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής.

Ηταν καιρός πλέον για τα μέτρα αυτά, έστω αρχικά.«Φρένο» στις χρεώσεις των συναλλαγών με πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες που επιβάλλουν οι πωλητές ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας συνήθως όταν η πληρωμή γίνεται μέσω Διαδικτύου βάζει ειδική διάταξη που ψηφίστηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών.

«Εμείς κοιτάμε να μην μειωθεί το αφορολόγητο, αλλά εάν μειωθεί κατά 100- 200 ευρώ θα είναι επιτυχία» δήλωσε αξιωματούχος του ΥΠΟΙΚ μετά το τέλος της συνάντησης με το κουαρτέτο και εκτιμά ότι είναι εφικτή η συμφωνία μέχρι τις 25 Μαρτίου. Παρηγοριές και το ένα και το άλλο. Με μικρές προσδοκίες επαλήθευσης.

Ο διάλογος για το όλο θέμα του Ανδρέα Λοβέρδου με τον αρμόδιο αναπλ. υπουργό Οικονομικών κ.Αλεξιάδη (συνεδρίαση Ολομέλειας ΠΘ / 10.3.2016).

-Επιμένει η κυβέρνηση ότι το όλο ζήτημα θα δρομολογηθεί όταν τελειώσει το πρόβλημα της αξιοποίησης, δηλαδή το νωρίτερο τον Μάιο και με πρώτο στόχο πώλησης τα επιχειρηματικά δάνεια. Οι προτάσεις της ελληνικής πλευράς.

Δεν βιάζονται ιδιαίτερα για το θέμα και οι δύο πλευρές. Σε νέα συνάντηση την Τρίτη θα συζητηθεί το ακανθώδες θέμα των κόκκινων δανείων μεταξύ Σταθάκη και δανειστών, καθώς η ελληνική πλευρά εμμένει στη θέση της για διατήρηση της προστασίας της πρώτης κατοικίας για στεγαστικά, μικρά επιχειρηματικά και καταναλωτικά δάνεια. Η κυβέρνηση αφήνει ένα ανοιχτό παράθυρο εκχώρησης από τις τράπεζες κάποιων μεγάλων επιχειρηματικών δανείων και ακινήτων.

Η πρόταση που κατέθεσε στους εκπροσώπους των θεσμών ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης αφορά στην προστασία των δανείων που έχουν υποθήκη πρώτη κατοικία. Οι περιπτώσεις αυτές, εξειδικεύονται, ως εξής:

Εξαίρεση για τρία χρόνια στα κόκκινα στεγαστικά δάνεια που αφορούν πρώτη κατοικία, χωρίς όριο
Προστασία στα επιχειρηματικά δάνεια, που έχουν υποθήκη ή προσημείωση πρώτης κατοικίας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με όριο τις 500.000 ευρώ
Προστασία πρώτης κατοικίας για τους ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν δανειστεί με ανώτατο όριο τις 250.000 ευρώ
Εξαίρεση πώλησης καταναλωτικών δανείων με ανώτατο όριο τις 20.000 ευρώ.

Επιπλέον, η κυβέρνηση ζητά την αναθεώρηση του νόμου Δένδια ώστε να η ισχύς του οποίου εκπνέει στις 31 Μαρτίου του 2016, προκειμένου να γίνει λειτουργικός. Πρόθεση της ελληνικής πλευράς είναι να τον επεκτείνει με τις τράπεζες να ζητούν να διαγραφεί και το δημόσιο μέρος του κεφαλαίου των χρεών και όχι μόνο τόκοι και προσαυξήσεις. Αλλαγές ζητούνται και για το πλαίσιο φορολόγησης, από τη στιγμή που οι τράπεζες προχωρούν σε διαγραφή δανείων.

Οι αλλαγές θα επέλθουν είτε με διάταξη νόμου ή υπουργική απόφαση αναπροσαρμογή προστασίας που προβλέπει ο Κατσέλη γιατί οι αντικειμενικές έχουν αλλάξει.

Με δρακόντειους όρους για τα πρόσωπα που θα συγκροτήσουν, τα ελληνικά και ξένα funds εξαγοράς από τις τράπεζες. Τι προβλέπει το ΦΕΚ για τις εταιρείες που θα διαχειρίζονται τα «κόκκινα» δάνεια.

Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, η απόφαση του Γιάννη Στουρνάρα, με την οποία καθορίζονται οι διαδικασίες για την παροχή άδειας λειτουργίας σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια ή της διαχείρισης απαιτήσεων σε συνδυασμό με την απόκτηση απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια, κατά τα προβλεπόμενα στο Ν. 4354/2015.

Για την παροχή άδειας σε υπό ίδρυση ή ήδη λειτουργούσα εταιρεία, προκειμένου να ασκήσει τη δραστηριότητα της διαχείρισης, κατά τα προβλεπόμενα στο Ν. 4354/2015, χωρίς να περιλαμβάνεται στο Καταστατικό της η δυνατότητα να αποκτά την κυριότητα των απαιτήσεων, υποβάλλονται τα εξής: Αίτηση συμπληρωμένη, σύμφωνα με ειδικό υπόδειγμα που περιλαμβάνεται στο ΦΕΚ (Νο 651).

Τα μέλη του ΔΣ της εταιρείας, με προσδιορισμό των εκτελεστικών μελών που θα είναι πλήρους απασχόλησης και υπεύθυνα για τον καθορισμό του προσανατολισμού της δραστηριότητάς της.

Επίσης θα πρέπει να υποβάλλουν πρόγραμμα επιχειρηματικής δραστηριότητας, το οποίο θα περιλαμβάνει πλήρη και λεπτομερή περιγραφή όλων των εργασιών, καθώς και των τυχόν άλλων παράλληλων δραστηριοτήτων της εταιρείας.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα επιχειρηματικής δραστηριότητας θα παρουσιάζει τη στρατηγική της εταιρείας ανά κατηγορία απαιτήσεων ή τομέα της οικονομίας και γεωγραφική περιοχή, όπου η εταιρεία πρόκειται να στοχεύσει , περιλαμβάνοντας είτε εκτίμηση, χρονικού ορίζοντα δύο τουλάχιστον ετών, για την εξέλιξη των βασικών οικονομικών μεγεθών της Εταιρείας, είτε ίδιας τουλάχιστον χρονικής διάρκειας Σύμβαση Διαχείρισης με συγκεκριμένο πιστωτικό ίδρυμα.

Την προληπτική εποπτεία σε όλες τις εταιρείες θα ασκεί η Τράπεζα της Ελλάδος. Στο ΦΕΚ ορίζεται επίσης ότι οι εταιρείες αυτές θα πρέπει να εναρμονίζουν την στρατηγική και την πολιτική τους σε όσα προβλέπονται στον Κώδικα δεοντολογίας της ΤτΕ.

Κάθε άλλη προηγούμενη απόφαση ή αυτοτελής αρμοδιότητα καταργείται, καταλήγει η απόφαση του Αλ. Τσίπρα. Με βοηθητική κουστωδία γενικών γραμματέων και χωρίς συμμετοχή κανενός άλλου υπουργού και υφυπουργού. Αναγκαστικά περνούν σε δεύτερο πλάνο οι δήθεν αρμόδιοι υπουργοί και υφυπουργοί για θέματα διεθνών συνεργασιών, διεθνών οικονομικών δράσεων και ανάπτυξης ή για την οικονομική διπλωματία, όπως λ.χ. οι κ κ Κοτζιάς, Μάρδας, Σκουρλέτης, Σπίρτζης, Σταθάκης, Δρίτσας., Τζάκρη κα.

Σελίδα 239 από 241
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok Decline